Männikjärve matkarada (2,2 km)

Jõgevamaa, Endla looduskaitseala
Päästeameti peadirektori käskkirjaga on määratud tuleohtliku aja alguseks 14.04.2017 kogu Eesti territooriumil. Palume järgida tuletegemise juhiseid puhke- ja kaitsealadel. Tuld tohib teha ainult ettevalmistatud lõkkekohtades!
Pikkuse poolsest on Männikjärve matkarada hea rada alustavale matkajale. Rajal avanevad ilusad vaated Männikjärvele ja ümbritsevale rabale.
Telefon676 7495, Elistvere külastuskeskus
E-postinfo.elistvere@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedParkla asub Tooma keskuses, mahutab 10 autot ja 2 bussi.
Varustus2 infotahvlit
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedMännikjärv, Männikjärve raba ning salumets.
LisainfoRada annab võimaluse liikuda ümber Männikjärve, rabas ning salumetsas. Rada on looduses tähistatud puudel oleva punase märgistusega ning läbimiseks kulub keskmiselt 1 tund. Veerohkel perioodil on osa rajalõike läbimatud. Rajal liigutakse jalgsi. Tule tegemine ja telkimine on rajal keelatud.
PiirangudKaitseala teedel on lubatud sõidukiga sõitmine. Männikjärvel viibimiseks, rohkem kui 20 osalejaga rahvaürituste korraldamiseks ning maastikusõidukiga sõitmiseks, tuleb luba saada kaitseala valitsejalt (Keskkonnaamet).
AsukohtTooma küla, Jõgeva vald, Jõgevamaa.
Kohalesõitmise õpetus

Toomale on Tallinnast 143 km (Piibe maanteed mööda 136 km), Tartust 72 km, Rakverest 61 km, Jõgevalt 21 km.

Tallinnast saab Toomale sõita mööda Tallinn-Tartu maanteed pöörates Mäekülas vasakule Koeru poole, Koerust läbi sõites pöörata Kapu ristist Tartu poole. Tartu-Rakvere mnt 66. kilomeetril (Vägevalt ca 3 km Jõgeva poole) näitab Tooma bussipeatuse juurest Endla looduskaitseala suunas pruun teeviit. Künka peal pöörata paremale (viit parklasse) ning sõita ca 400m Endla looduskaitseala keskuse juurde (parklasse). Sealt tuleb jalgsi minna tuldud teed mööda tagasi ning parkla sildi juurest keerata paremale. Edasi  tuleb minna kahekorruselisest hoonest mööda otse edasi kuni jõuategi Männikjärveni. Rada kulgeb ümber Männikjärve ning toob läbi salumetsa infotahvli juurde tagasi.