Härämäe matkarada (3,4 km)

Võrumaa, Haanja looduspark
See on 3,4 km pikkune Hallimäelt algav matkarada, kus ümbritsev maastik on Haanjale omaselt väga mitmekesine. Rada kulgeb Hallimäe nõlva mööda orgu, kuhu koprad on rajanud oma kuningriigi. Enne Härämäele jõudmist on võimalik uudistada erinevaid metsatüüpe. Härämäele jõudes avaneb vaade harivesiliku kudemisveekogudele. Vaatamisväärsused on veel Sapase arboreetum, Häramäe külamaastik ja arhitektuur. Rada on varustatud puidust suunavate viitadega ja infotahvlitega.
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedParkida on võimalik raja alguses sissesõidutee ääres, ruumi kuni 6 autole.
VarustusMatkarajal on infotahvlid, istepingid.
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedHarivesiliku tiigid, Sapase arboreetum, Härämäe külamaastik ja arhitektuur.
LisainfoTutvu enne loodusesse minekut igaüheõiguse põhimõtetega. Natura 2000 võrgustiku linnu- ja loodushoiuala.
PiirangudMatkarada asub Haanja looduspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist (Võru kontor tel. +372 786 8360, e-post louna@keskkonnaamet.ee).
AsukohtHallimäe küla, Rõuge vald, Võrumaa.
Kohalesõitmise õpetusSõita Võrust Luhamaa suunas (tee nr 2, E263) ja keerata kohe pärast raudtee ülesõitu vasakule. Mööduda tuleb Alexela tanklast ja umbes 500 m pärast keerata paremale (suunaviidad „Haanja 12 km“, „Suur-Munamägi 12 km“). Mööduda Kose bussipeatusest (vasakut kätt jääb Favora tankla) ja sõita otse kuni Haanja bussipeatuseni. Peale bussipeatust sõita otse edasi 6 km kuni Plaani Külajärve teeristini, kus vasakut kätt näitab suunaviit paremale "Rõuge 12 km". Keerata paremale ja sõita otse edasi ca 4 km, niikaua kui tuleb Rõuge valla silt. Sellest 200 m otse edasi on vasakul pool teed istepink, infotahvel ja matkaraja suunaviit. Oletegi jõudnud matkaraja alguspunkti.