Kütioru väike matkarada (2,8 km)

Võrumaa, Haanja looduspark
Kütiorus olles saab valida pikema matkaraja (9,6 km) kõrval läbimiseks ka lühema, umbes 2,8 km pikkuse matkaraja. Rada on tähistatud valgete värvimärkidega ning algab Kütioru mäesuusakeskuse lähedal olevast parklast ja suundub algul alla oru põhja. Vastupäeva kulgeva raja esimene pool ühtib 9,6km matkaraja algusega. Esineb lõike, mis nõuavad järskude nõlvade tõttu osavust ja võivad märjal ajal olla libedad.
Eesti ürgorgude seas võimsaima, Kütioru, suurim sügavus ulatub 70 meetrini. Ürgorgu iseloomustavad järsud nõlvad ja suhteliselt kitsas orupõhi (250-600 m). Nõlvu lõhestavad arvukad (põhisuunaga risti paiknevad) uhtorud ehk sorid, mis on suurimad Eestis. Kütioru väikese matkaraja suurimaks vaatamisväärsuseks on sügav sälkorg - Suurtsori.
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedParkida on võimalik Kütioru mäesuusakeskuse juures või matkaradade alguspunktis, ruumi kuni 8 autole.
VarustusRada algab Kütioru mäesuusakeskuse juurest ja see on tähistatud puidust suunavate viitadega (värvimärgid valged).
Matkavõimalus Jalgsi
VaatamisväärsusedEesti suurim ja võimsaim ürgorg – Kütiorg. Sügav sälkorg – Suurtsori.
Lisainfo
PiirangudMatkarada asub Haanja looduspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtVõru vald, Võrumaa. Objekt nr 9 looduspargi kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita Võrust Luhamaa suunas (tee nr 2, E263), kuni Tootsi bussipeatuse lähedal näitab vasakule suunaviit „Kütioru matkarada 3 km“. Sama teed pidi jõuate ka Kütioru mäesuusakeskusesse. Keerata viida suunas ja sõita otse mööda asfaltteed, mis hiljem läheb üle kruusateeks (2,6 km), kuni jõuate paremat kätt olevate mäesuusakeskuse hooneteni. Seal on parkla ja matkarada tutvustav kaart.