Kütioru väike matkarada (2,8 km)

Võrumaa, Haanja looduspark
Päästeameti peadirektori käskkirjaga on määratud tuleohtliku aja alguseks 14.04.2017 kogu Eesti territooriumil. Palume järgida tuletegemise juhiseid puhke- ja kaitsealadel. Tuld tohib teha ainult ettevalmistatud lõkkekohtades!
Kütiorus olles saab valida pikema matkaraja (9,6 km) kõrval läbimiseks ka lühema, umbes  2,8 km pikkuse matkaraja. Rada algab Kütioru mäesuusakeskuse lähedal olevast parklast.
Eesti ürgorgude seas võimsaima, Kütioru, suurim sügavus ulatub 70 meetrini. Ürgorgu iseloomustavad järsud nõlvad ja suhteliselt kitsas orupõhi (250-600 m). Nõlvu lõhestavad arvukad (põhisuunaga risti paiknevad) uhtorud ehk sorid, mis on suurimad Eestis. Kütioru väikese matkaraja suurimaks vaatamisväärsuseks on sügav sälkorg - Suurtsori.
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedParkida on võimalik Kütioru mäesuusakeskuse juures või matkaradade alguspunktis, ruumi kuni 8 autole.
VarustusRada algab Kütioru mäesuusakeskuse juurest ja see on tähistatud puidust suunavate viitadega. Raja alguspunkti lähedal on olemas lõkkekoht, mis on varustatud grillimisrestiga.
Lõkkekoht on
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedEesti suurim ja võimsaim ürgorg – Kütiorg. Sügav sälkorg – Suurtsori.
LisainfoTutvu enne loodusesse minekut igaüheõiguse põhimõtetega. Parkla Kütioru mäesuusakeskuse juures on lumest lahti lükatud.
PiirangudMatkarada asub Haanja looduspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist (Võru kontor tel. +372 786 8360, e-post louna@keskkonnaamet.ee).
AsukohtVõru/Lasva vallas Võrumaal.
Kohalesõitmise õpetusSõita Võrust Luhamaa suunas (tee nr 2, E263), kuni Tootsi bussipeatuse lähedal näitab vasakule suunaviit „Kütioru matkarada 3 km“. Sama teed pidi jõuate ka Kütioru mäesuusakeskusesse. Keerata viida suunas ja sõita otse mööda asfaltteed, mis hiljem läheb üle kruusateeks (2,6 km), kuni jõuate paremat kätt olevate mäesuusakeskuse hooneteni. Seal on parkla ja matkarada tutvustav kaart.