Allika matkarada (1,2 km)

Suurallika juures oleval laudteel liikudes palume olla tähelepanelik, sest laudrajal on käimas ehitustööd.
Päästeameti peadirektori käskkirjaga on määratud tuleohtliku aja alguseks 14.04.2017 kogu Eesti territooriumil. Palume järgida tuletegemise juhiseid puhke- ja kaitsealadel. Tuld tohib teha ainult ettevalmistatud lõkkekohtades!
Vormsi saare keskosas asub Prästviigi järv, mis on suures osas roogu kasvanud endine merelaguun. Järve linnustik on arvukas ja mitmekesine, vaiksetel kevadõhtutel võib siin kuulda häälitsemas ka hüüpi. Järve põhjaosas avanevad arvukad allikad, neist suurim on Suur- ehk Ohvriallikas. Matkarada viib järve põhjakaldal asuva vaatlustorni juurde.
Telefon513 8783, Matsalu looduskeskus
E-postinfo.matsalu@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Parkimisvõimalusedei ole
VarustusRada asub suhteliselt niiskel ja liigniiskel alal. Osaliselt pinnasetee, liigniisketel aladel laudtee ja purded. Rajal on pink puhkamiseks, üle kraavi sild. Rajal on ka vaateplatvorm 2,5 m kõrge puitkonstruktsiooniga. Rada on varustatud suunaviitade ja infotahvliga.
Märjal ajal on matkarada mudane ja raskesti läbitav. Sobivateks jalanõudeks on kummikud.
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedSuur-allikas ja Ravi-allikas, vaade Prästviigi järvele
PiirangudVormsi maastikukaitseala Prästviigi piiranguvöönd. Enne külastamist soovitame tutvuda Vormsi maastikukaitseala kaitse-eeskirjaga, mille leiate Riigi Teatajast.
AsukohtSuuremõisa külas Vormsi vallas Läänemaal.
Kohalesõitmise õpetusMatkarajale minekuks on kaks võimalust. Esimese võimaluse kohaselt liikuda Sviby sadamast Hullosse (tee nr 16130), kus pärast külast läbiminekut jõuate teelahkmele, kust pöörata vasakule Vormsi kiriku suunas. Mööduda kirikust ja keerata 0,5 km pärast vasakule (suunaviit „Suurallikas 1,2“). Kruusatee viib matkaraja tähistatud alguspunkti. Teise võimaluse kohaselt liikuda Sviby sadamast Hullo teeristi, sealt otse edasi Suuremõisa suunas (tee nr 16131). Pärast Suuremõisa küla keerata paremale viivale kruusateele (suunaviit „Suurallikas 1,6“), kust mööda kruusateed edasi liikudes jõuate matkaraja tähistatud alguspunkti.