RMK matkatee Peraküla-Aegviidu-Ähijärve / Aegviidu-Oostriku (107 km)

Aegviidu külastuskeskuse õuelt algav matkatee lõik lookleb esimesed 30 kilomeetrit samas jäljes Oandu-Ikla matkateega. Matsimäe oosile tõustes toimub lahknemine matkakodu "Rabav" juures, kus Ähijärve suund keerab otse lõunasse.
Üle Seli raba jõuab rada Simisallu ja sealt edasi Vargamäele ning sealt edasi üle Kodru raba Järva-Madisele. Siin saab mõneks ajaks otsa nö. klassikalises mõistes looduses matkamine, sest rada lookleb risti läbi Järvamaa suures osas mööda teid, mis valdavalt ääristatud põllu- ja heinamaadega.
Suurematest kohtadest jäävad rajale Järva-Madise, Aravete, Järva-Jaani ja Koeru, kus kõikjal võimalik varusid täiendada, tsivilisatsiooni nautida või siis lausa oma retke alustada-lõpetada.
Koeru läbitakse mööda peatänavat ning asulast välja jõudes võetakse suund Norra allikatele. Liigutakse edasi mööda kruusateed Endla looduskaitseala lääneossa.
E-postinfo.aegviidu@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedPikaajaliseks parkimiseks parim variant on Aegviidu külastuskeskus ja Simisalu loodusmaja parkla. Paari auto parkimise võimalus olemas ka kõigis matkatee laagripaikades.
VarustusRada on tähistatud viitade, valge-roheline-valge värvimärgistusega puudel ja kilomeetripostidega.
Rajale jäävad peatuspaigad ja nende vahemaad:
Lisaks jääb teele veel Kalajärve lõkkekoht
Telkimisvõimalus Rajale jäävatel telkimisaladel ja lõkkekohtades
Lõkkekoht Rajale jäävatel telkimisaladel ja lõkkekohtades
Vesi Kraanivesi Aegviidu külastuskeskusest selle lahtiolekuaegadel, Simisalu loodusmaja juures olevast kaevust. Tarbevesi Matsimäe karjäärist, Jägala jõest, Rava järvest.
Matkavõimalus Matkatee
LisainfoLõkkekohtasid varustatakse lõkkepuudega.
Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudRada kulgeb suuremas osas Kõrvemaa maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist info@keskkonnaamet.ee, tel. +372 662 5999.