Sangaste metsapargi rada (3 km)

Hea külastaja!
• Ole tähelepanelik üraskikahjustusega kuusepuistutes - tugevate tuultega väldi auto parkimist puude alla ja ka rajal liikumist, sest kahjustatud puud on murdumisohtlikud.
• Sügis-talviste tormide ja rohke lume tõttu on kohati radadel murdunud või paindunud puid ja oksi. Seetõttu võtab radade puhastamine rohkem aega, võimalusel liigu ümber takistuse.
• Kui märkad RMK objektidel või ligipääsuteedel olevaid takistusi (maha langenud puid vms), anna sellest teada e-postile loodusegakoos@rmk.ee
• Raja trepid, sillad ning teave on uuendamise ootel.
Rajale saab enne lossi vasakule suunduvat maanteed mööda (järgi kohalesõitmise õpetust ja RMK suunaviitasid).
Rada tutvustab krahv Friedrich Georg Magnus Bergi poolt rajatud metsaparki, kus on esindatud ligi paarsada erinevat puu- ja põõsaliiki.
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedAutod (kuni 20) saab parkida Sangaste lossi juurde. Mugavam on kasutada vasakul esimest parklat, kuna sealt tuleb jalgsi mööda maanteed suunduda rajale.
Raja läheduses parkimisvõimalused puuduvad.
VarustusRajal metsaparki ja puuliike tutvustavad infotahvlid, suunaviidad, trepid ja sillad. Rajal asub ka lõkkekoht, kus on kaetud lõkkease, pingid, puukuur-varjualune ja käimla.
Kattega lõkkekoht Kaetud lõkkease grillrestiga.
Vaatamisväärsused Kaitsealune Sangaste mõisa park (ka pärandkultuuri objektiks olev Sangaste metsapark (Jänesepark)) on paljude haruldaste puu- ja põõsaliikidega, silmapaistvate puistute ja puude gruppidega, üle 300-aastaste mändidega. Pargis kasvab Eesti kõrgeim harilik ebatsuuga kõrgusega 42 m.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudRada paikneb kaitsealuses pargis. Rohkem kui 50 osalejaga rahvaürituste korraldamine tuleb kooskõlastada RMK-ga, tutvu vastava korraga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta infot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtSangaste lossi taga metsapargis, Otepää vald, Valgamaa. Objekt nr 42 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSangaste-Tõlliste mnt 4. kilomeetril keerata paremale Sangaste lossi juurde, auto jätta kohe vasakul asuvasse esimesse parklasse. Seejärel suunduda jalgsi edasi 370 m mööda maanteed ja keerata RMK suunaviida juurest paremale kruusateele (tee nr 7240125 Sangaste-Näälikese-Mõneku), kus 515 m pärast juhatab taas RMK viit paremale. Matkaraja alguseni on 150 m.