Sõnajala lõkkekoht

• Paljandi alla minek on eluohtlik, varisemise oht!
  • Paljandid on looduskaitse all ja nende kahjustamine on karistatav!
Mõnus peatuspaik matkajale Sõnajala liivakivipaljandil, kust avaneb ilus vaade Ahja jõele. Ümbruses kasvab palju sõnajalgu, sellest on saanud paljand ka oma nime.
Siinsed metsad pakuvad häid võimalusi ka omal käel metsasihtidel ja –radadel jalutamiseks ning sügisel marjade ning seente korjamiseks.
Parklast on võimalik suunduda nutimatkale, kus Sinu teejuhiks/giidiks on telefonis kuvatavad suunised. Matkal saad teadmisi ümbritseva looduse kohta, ka saad ennast proovile panna küsimuste äraarvamisel. Rada on ringikujuline, pikkus ca 2,3 km (kaart kolmandal fotol). Juhised matka alustamiseks ja parooli leiab parklas olevalt infotahvlilt. Mõnusat matka!
Vaata ka teisi nutimänge
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpLõkkekoht
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkla mahutab 10 sõiduautot.
VarustusKaetud lõkkease grillrestiga, laud-pink katusealusega, pingid, puukuur, käimla, järsakupiirded
Telkimisvõimalus Lubatud paigaldada kuni 5 (4-kohalist) telki.
Kattega lõkkekoht Kaetud lõkkease grillrestiga
Vesi Lähim joogivee saamise võimalus on RMK Kiidjärve külastuskeskuses (ca 650 m kaugusel).
Matkavõimalus Lõkkekohast möödub Kiidjärve-Taevaskoja-Kiidjärve matkarada ja RMK Peraküla-Aegviidu-Ähijärve matkatee. Ka on võimalik suunduda 2,3 km pikkusele nutimatkale.
Marjad-seenedSeened
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord nädalas
Lisainfo
PiirangudLõkkekoht asub Ahja jõe ürgoru maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtKiidjärve küla, Põlva vald, Põlvamaa. Objekt nr 15 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138) 4,6 km Akste suunas. 0,6 km pärast RMK Kiidjärve külastuskeskust keerata paremale metsateele. Sõita 200 m edasi, kuni paremat kätt jääb parkla, lõkkekoht on parklast näha.