Kiidjärve-Taevaskoja-Kiidjärve matkarada (11,8 km)

Päästeameti peadirektori käskkirjaga on määratud tuleohtliku aja alguseks 14.04.2017 kogu Eesti territooriumil. Palume järgida tuletegemise juhiseid puhke- ja kaitsealadel. Tuld tohib teha ainult ettevalmistatud lõkkekohtades!
Kiidjärve looduskeskuse juurest algav 11,8 km pikkune matkarada kulgeb maalilise Ahja jõe kallastel, kust on hästi vaadeldavad erinevad liivakivipaed (Sõnajalamägi, Palanumägi, Oosemägi, Laaritsamägi, Mõsumägi jne). Rada kulgeb ühte kallast mööda Saesaare paisuni, sealt üle silla ning teist kallast mööda tagasi. Rajale jääb Sõnajala lõkkekoht, kus on lubatud ka telkida ja Roiupalu õpperaja lõkkekoht.
E-postkiidjarve.looduskesus@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Parkimisvõimalusedlooduskeskuse parklas, kuni 10 autot
Telkimisvõimalus Sõnajala lõkkekoht jääb rajale
Kattega lõkkekoht on
Marjad-seenedmustikad, seened
LisainfoMatkarada kulgeb kohati mööda kõrgeid kaldapealseid ning esineb järske tõuse-languseid. Palume rajal liikuda ettevaatlikult!
Tutvu enne loodusesse minekut igaüheõiguse põhimõtetega.
Piirangud Rada kulgeb Ahja jõe ürgoru maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjadega siin.
Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaameti Lõuna regioonist (tel. +372 799 0900, e-post louna@keskkonnaamet.ee)
AsukohtPõlvamaa, Vastse-Kuuste vald, Kiidjärve küla
Kohalesõitmise õpetusSõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita 4 km Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138), 1 km pärast Kiidjärve pargi bussipeatust jääb vasakule suur parkla. See on RMK Kiidjärve looduskeskuse/ teabepunkti parkla. Liikuda üle silla edasi (ca 100 m) kuni suunaviit juhatab rajale.