RMK matkatee Peraküla-Aegviidu-Ähijärve / Kiidjärve-Piusa (121 km)

Värska ja Piusa kandis on hooldatud tulekaitseribasid, mistõttu on ratastega liikumine liivastel radadel kohati raskendatud.
Peraküla-Aegviidu-Ähijärve matkatee kõige pikem lõik viib matkaja läbi eriilmelise Eestimaa maastiku. Kiidjärve külastuskeskusest liigub rada mööda imelist Ahja jõe kallast Taevaskodade poole, kus nendega tutvumiseks rajalt veidi kõrvale peaks keerama. Taevaskojast liigutakse üle põlluraja Otteni metsamaja ja lõkkekohani. Sealt edasi mööda filmi "Viimne reliikvia" radu liigutakse mööda metsateid Põlva poole. Mammaste tervisespordikeskuse radadelt ja metsast välja jõudes seisab ees Põlva linna läbimine, kus võimalik oma varusid täiendada. Kergliiklusteed pidi kulgedes jõuab peale Põlvat Rosma linnamäele ja metsavahelisele matkarajale. Paraku tuleb peale Peri lõkkekohta taas asfaldile keerata ja Peri asula läbida. Seejärel jätkub tee mööda kruusateed Saarjärve puhkekeskuse poole. Saarjärvelt edasi läheb rada mööda mõnusaid metsateid Koolma külla, kus ületatakse Võhandu jõgi. Peale Leevi ja Paidra lõkkekohtade ja Lihtensteini küla läbimist jõuab Meenikunno maastikukaitsealale. Jalgsimatkajad ja jalgratturid läbivad maastikukaitseala mööda erinevaid radu. Meenikunnost edasi liigutakse Värska poole, kus taas võimalik täiendada oma toiduvarusid ning külastada Seto Talumuuseumi ja Tsäimaja. Seejärel seisab ees vaheldusrikka Mustoja maastikukaitseala läbimine mööda Laskevälja rattarada. Kolossova külas soovitame sisse astuda Vana Jüri seebikotta.
Matsurist edasi tuleb suunduda vanale raudteetammile, mida mööda liigutakse Piusa koobaste poole.
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedPikemaks ajaks on auto mugav parkida Kiidjärve külastuskeskuse parklasse. Lisaks on parkimisvõimalus enamuses matkatee lõigule jäävates lõkkekohtades.
VarustusRada on tähistatud valge-roheline-valge värvimärgistuse, matkaraja viitade ja matkatee tahvlitega. Lõigule jäävad peatuskohad ja nende vahemaad:
Telkimisvõimalus Telkimisvõimalus olemas kõigis lõigule jäävates peatuspunktides peale Liipsaare metsaonni.
Lõkkekoht on
Vesi Sellel matkatee lõigul pole tarbevett Liipsaare metsaonni, Lõunalaagri ja Piusa lõkkekoha lähedal. Peri lõkkekohast voolab mööda pisike oja, mis suveperioodil suhteliselt veevaene võib olla.
Matkavõimalus Lisaks matkateele jääb sellele lõigule mitmeid lühemaid tähistatud matkaradu, mida kõrvalpõikena läbida.
VaatamisväärsusedVäike ja Suur Taevaskoda, Ahja jõgi, filmi "Viimne reliikvia" võttepaigad, Võhandu jõgi, Meenikunno raba, Mustoja maastikukaitseala, Piusa koopad.
Marjad-seenedmustikad, pohlad, seened
Lisainfo
  • Matkatee läbib Ahja jõe ürgoru, Kuulmajärve, Meenikunno ja Mustoja maastikukaitseala ning Piusa koobastiku looduskaitseala.
  • Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
  • Matkatee lähedusse jäävad majutus- ja teisi teenuseid pakkuvad eraettevõtted:
    Lokko Talu OÜ https://www.lokkotalu.ee/
PiirangudMatkatee lõik jääb mitmete kaitsealade territooriumitele ja laias laastus tasuks nende kaitse-eeskirjadega kursis olla. Kogu matkatee ulatuses ei tohiks aga ära unustada, et telkida ja lõket teha tohib vaid selleks ettevalmistatud kohtades. Vajadusel küsi lisainfot piirangute kohta Keskkonnaametist (e-post info@keskkonnaamet.ee, tel. +372 662 5999).
Kohalesõitmise õpetusKiidjärve külastuskeskusesse jõudmiseks tuleb sõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita 4 km Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138). 1 km pärast Kiidjärve pargi bussipeatust jääb vasakule suur parkla. See ongi RMK Kiidjärve külastuskeskuse parkla.