Saarjõe õpperada (8 km)

Järvamaa, Sakala puhkeala
8 km pikkune ringikujuline õpperada pakub vaheldusrikast loodusmaastikku Saarjõe kaunitel kallastel. Rada pakub ajaviidet piirkonda tulnud matkajale, kellel ei ole äraminekuga kiiret. Kohati põlismetsailmeline mets ja kobraste poolt kaldasse uuristatud salakäigud teevad raja põnevaks ja salapäraseks. Rada on märgistatud sinise värviga puutüvedel. Matkaja peab kindlasti arvestama, et olenevalt aastaajast võib rada olla kohati märg.
Telefon+372 526 1924
E-postinfo.soomaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
ParkimisvõimalusedSaeveski parklas ja Metsavenna lõkkekohas.
VarustusRajal on kohapealseid objekte tutvustavad infoalused
Telkimisvõimalus Metsavenna lõkkekohas ja Saeveski metsaonni juures.
Matkavõimalus jalgsi
VaatamisväärsusedÕpperada kopeerib suures osas Saarjõge koos oma ürgoruga, mis on kohati üle 5 m sügav ja 40-50 m lai. Mitmekesine maastik, erinevad metsakooslused ja pärandkultuuri objektid. Rajale jäävad Balti jääpaisjärve luited, rahvapärase nimetusega Kabelimäed.
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Piirangud Rada asub Saarjõe maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999,
info@keskkonnaamet.ee).
AsukohtRassi küla, Türi vald, Järvamaa
Objekt nr 5 puhkeala kaardil
Kohalesõitmise õpetusImavere-Viljandi mnt 31. kilomeetril keerata Vändra suunas ja sõita 11,3 km, kuni paremale näitab suunaviit "Jälevere 4 km". Sõita 9 km Jäleverest otse läbi Tõrvaaugu küla keskele, kust näitab suunaviit vasakule "Türi 23 km". Edasi sõita Türi suunas 2,6 km kuni Rassi bussipeatuseni, kust näitab suunaviit vasakule "Saeveski metsaonn". Sõita viidatud suunas umbes 4,4 km, seejärel pöörata paremale (viit „Saeveski metsaonn“). Sõita umbes 400 m üle jõe ning oletegi Saeveski metsaonni parklas. Türi poolt tulles jälgida suunaviita "Rassi 19 km". Rassi bussipeatusest keerata paremale Saeveski suunas. Vändra poolt tulles sõita Vändra-Suure-Jaani mnt mööda umbes 22 km ja seejärel keerata vasakule Saeveski metsaonni suunas. Sõita veel 4,6 km ja keerata täisnurga all paremale. Sõita otse 2,5 km kuni teelahkmeni, teelahkmelt hoida vasakule ja sõita veel 0,4 km. Õpperada algab metsaonni lõkkeplatsi juurest.