Heimtali õpperada (1,2-2,5 km)

Viljandimaa, Sakala puhkeala
Päästeameti peadirektori käskkirjaga on määratud tuleohtliku aja alguseks 14.04.2017 kogu Eesti territooriumil. Palume järgida tuletegemise juhiseid puhke- ja kaitsealadel. Tuld tohib teha ainult ettevalmistatud lõkkekohtades!
Õpperada täiendab suurepäraselt Heimtali mõisa kompleksi. Rajale jõuab kui Heimtali mõisa südamest sõita Viljandi poole. Parkla leiab orus asuva salapärase päkapikumaja meenutava viinaköögi järgi. Rada sobib loodussõbrale, keda võluvad võimsad laialehelised puud. Hiiglaslike puude tüved on aga kaetud erinevate haruldaste sammaldega, neist paljud on vääriselupaiga tunnusliigid.
Telefon435 7164, Soomaa külastuskeskus
E-postinfo.soomaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Parkimisvõimalusedkohti 2 bussile, 10 autole
VarustusRaja alguses parkla, infotahvel, käimla. Õpperada koosneb kaheosalisest rajast – 2,5 km pikkune rada, mis möödub Eesti ainukesest Heimtali pärnapuistust ning 1,2 km pikkune rajake. Mõlemad rajaosad algavad ja lõpevad parkla läheduses. Rada osaliselt kaetud hakkpuiduga, rajal palju treppe ja astmestikke. Lähim telkimis- ja lõkketegemisevõimalus Sinialliku lõkkekohas.
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedÕpperada asub Heimtali viinaköögi kõrval ning tutvustab Eesti kõige levinumaid kõvalehtpuid.
LisainfoTutvu enne loodusesse minekut igaüheõiguse põhimõtetega.
AsukohtViljandi maakonnas Pärsti vallas, Viljandi linnast 6 km kaugusel.
Kohalesõitmise õpetusImavere-Karksi-Nuia mnt 26. kilomeetril keerata enne Viljandi järve paremale Heimtali suunas ja sõita 4,8 km Heimtali viinaköögini. Paremal pool teed asub parkla, õpperada algab vasakul pool teed 30 m enne parklat. Pärnu poolt tulles sõita Kilingi-Nõmmelt 41 km Viljandi suunas, keerata paremale Heimtali suunas ja sõita 2,5 km Heimtali keskele. Sealt keerata vasakule, mööduda ringtallist, pargi sisse jäävast koolimajast ning laskuda alla orgu, kus vasakul pool teed asub parkla. 30 m parklast mööda teed edasi minnes algab õpperada.