RMK matkatee Peraküla-Aegviidu-Ähijärve / Elistvere-Kantsi (80 km)

Elistvere peatuskoht matkateel sobib hästi matka alustamiseks või lõpetamiseks, kuna loomapargi juures on suur parkla, lõkkekohas suurem telkimisala ning looduskeskuse lahtiolekuaegadel saab täiendada joogiveevarusid. Toiduvarudele saab lisa teele jäävast Maarja kauplusest. Teekonnal läbitakse Tartu-Jõgeva puhkeala „süda“ – Saare järve ja Kaiu järvestiku piirkond, kus on mitmeid peatuskohti ja matkaradasid ning laiuvad marja- ja seenerikkad metsad. Edasisel teel kuni Kantsini vahelduvad metsa- ja avatud maastikud. Kantsis on võimalik Emajõe-Suursoo looduskeskuse lahtiolekuaegadel täiendada joogiveevarusid.
Telefon676 7495, Elistvere looduskeskus
676 7030, Elistvere teabepunkt
E-postelistvere.looduskeskus@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedMatka alustamiseks ja lõpetamiseks sobib hästi Elistvere. Kauplustega asulateks on vaid üsna lõigu alguses asuv Maarja-Magdaleena ja juba järgmise lõigu alguses asuv Kavastu. Parkimisvõimalus on kõikide matkatee ametlike peatuskohtade ja teele jäävate teiste lõkkekohtade juures.
VarustusRada on tähistatud valge-roheline-valge värvimärgistuse, matkaraja viitade ja matkatee tahvlitega. Lõigule jäävad peatuskohad ja nende vahemaad:
Telkimisvõimalus Elistvere-10 telki, Papi-10 telki, Jõemõisa-10 telki, Tammeluha-7 telki, Kalamehe-7 telki, Kukeseene-10 telki, Kaiu järve-10 telki, Kukemetsa-10 telki, Tähemaa-3 telki, Kantsi-10 telki
Kattega lõkkekoht on
Vesi Elistvere ja Emajõe-Suursoo looduskeskusest saab joogivett lahtioleku aegadel, tarbevesi järvedest – Saare, Jõemõisa, Kaiu järv ja Emajõest. Kukemetsa metsaonnist 1,5 km lõuna pool matkatee ääres tuletõrjetiik.
Matkavõimalus Matkateelt lähtuvad matkarajad: Elistvere loomapargist lähtuv õpperada, Saare järve õpperada, Jõemõisa matkarada, Tammeluha matkarada, Emajõe õpperada
VaatamisväärsusedElistveres võib külastada loomaparki (tasuline). Kes soovib piirkonnas pikemalt peatuda, võib külastada 8 km Tartu pool Saadjärve kaldal asuvat väga atraktiivset Jääaja Keskust. Elistverest mõni kilomeeter Maarja suunas asub Vudila kogu pere mängumaa ja väliveepark. Saare järve äärest viib allee Saare mõisani, kus vaadata küll vaid infotahvel ja mõned taastamisel olevad hooned, tegutseb ürdiaed. Sõõru külas asub pärandkultuuriobjekt - rekonstrueeritud 1910. aastast pärit Sõõru tulevalvetorn. Trassist kaugemale kõrvale jäävad Padakõrve sipelgate looduskaitseala koos matkarajaga, Alatskivi loss, mõisapark ja matkarada, Kolkja külas asuv Peipsi Külastuskeskus. Elamuseks on ka järgmise etapi alguses asuv Kavastu parv.
Talvine kasutusLumetõrjet tehakse vaid suurematel avalikus kasutuses olevatel teedel, väikestel metsateedel tuleb oma jõududega hakkama saada. Lõkkekohad varustatud lõkkepuudega.
PiirangudMatkateele jäävatel kaitsealadel tuleb järgida kehtivaid piiranguid - kirjas objektide infotahvlitel (Elistvere mõisapark, Saarjärve looduspark, Kääpa maastikukaitseala, Peipsiveere looduskaitseala)
AsukohtElistverest saab matkaja nautida kõvakateega teed kuni Maarjani, kus vajalik ristmike rägastikus hoolega jälgida raja märgistust. Edasi tuleb arvestada „tolmu neelamisega“ kuni Saare järve äärde viiva teeni, kui jõutakse metsa kaitsvasse varju. Kaiu järvede äärde viiva teeni on taas asfalt. Kogu edasine teekond kulgeb vahelduvalt metsade ja avatud maastikega alal mööda kruusakattega ning pinnaseteid. Pole välistatud ka kohtumised külakoertega, kuna matkatee läbib mitmeid külasid. Enne Kantsi poole pööramist saab taas sõita mõne kilomeetri kõvakattega teel.
Kohalesõitmise õpetusElistverre saamiseks tuleb sõita Tartust 12 km Jõgeva suunas, seal pöörata paremale (teeviit Elistvere loomapark 10) ja sõita Elistvereni. Tallinnast tulles sõita Jõgevale, sealt Tartu suunas Tabivereni, kus pöörata vasakule (teeviit Elistvere loomapark 6) ja sõita Elistvereni.
Kantsi saamiseks tuleb Tartu-Räpina mnt 8. kilomeetril keerata vasakule (suunaviit „RMK Emajõe-Suursoo looduskeskus“) ja sõita 13 km, kuni jõuate ristmikule, kus on suunaviit „RMK Emajõe-Suursoo looduskeskus 3 km“. Sõita 3 km mööda kruusateed, kuni jõuate looduskeskuse parklani. Sõiduk tuleb parkida enne väravaid asuvasse parklasse. Sealt edasi liikuda väravatest läbi ning 150 m pärast pöörata üle jalakäijate silla paremale. Lõkkekoht jääb looduskeskusest paremale.