Rebäse maastikurada (7 km)

Valgamaa, Karula rahvuspark
Rada on osaliselt raskesti läbipääsetav seoses talvise tormimurruga.
Karjaaia traatides võib elekter sees olla, palume olla ettevaatlikud nende ületamisel.
Rada kulgeb vanadel talumaastikel, möödudes ümbruskonna vanimast, 1586. aastal asutatud talukohast ning noorema rauaaja asustusjälgedega Linnamäest. Matkaline saab ronida kohalikule Araratile (103,1 meetri kõrgusele merepinnast), piiluda raudkülma veega Raudjärve ning imetleda Karula kõrgustiku üht suurimat uhtorgu, mis on ilusaim kevadel, ülaste õitsemise aegu.
Raja läbimine on mugavam toekamate jalanõudega, vihmase ilmaga võib rada olla kohati porine ning laudteed libedad. Kuna rada läbib karjakopleid, võite kohtuda uudishimulike, kuid reeglina sõbralike lihaveistega.
Kui on jaksu, võib matkarajalt tulles korraks põigata vaatama parkla lähedal paistvat maakivihoonet - Rebäse rehte. Rehe tagumise seina sisse on müüritud pingikujuline mõisa peksukivi, kus omal ajal ihunuhtlust jagati.
E-post info.karula@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvine hoolduse põhimõtteid vaata siit
Parkimisvõimalused10 autole
VarustusRajal on 16 eesti-ja ingliskeelset infotahvlit, 1 vaateplatvorm, purded ja karjaväravad. Rada on tähistatud puidust suunaviitade ja värvimärkidega puudel.
Telkimisvõimalus Rebasemõisa lõkkekohas
Lõkkekoht Lahtine lõkkease grillrestiga
Matkavõimalus jalgsi
VaatamisväärsusedPaikkonna loodus, maastikud ja kultuuripärand.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudRada asub Karula rahvuspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
Ühistranspordi võimalusedVõimalus tulla bussiga Valgast Lüllemäe peatuseni, raja alguseni ca 3,2 km.
Busside väljumisajad leiab www.peatus.ee keskkonnast. Tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
AsukohtRebasemõisa küla, Valga vald. Objekt nr 19 rahvuspargi kaardil.
Kohalesõitmise õpetusAntsla-Haabsaare mnt 8. kilomeetril keerata 50 m pärast Haabsaare bussipeatust paremale (viidad "Karula rahvuspargi külastuskeskus 7 km", "Saru 20 km"). Sealt sõita edasi 1,5 km mööda Haabsaare-Saru mnt, kuni jõuate ristmikule. Sealt keerata paremale (viit „Valga 32 km“). Sõita mööda Valga-Lüllemäe-Litsmetsa teed 5,6 km ja pärast Rebasemõisa bussipeatust keerata vasakule ning siis kohe uuesti paremale. Jõuate Rebasemõisa vaatetorni parklasse, kust algabki rada.