Oandu-Võsu matkarada (9,5 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
Oandu - Võsu matkarada on matkatee esimene lõik. Matkatee kulgeb siin endise Oandu-Koljaku loodusreservaadi põliseid metsi läbival muistsel Seljaku teel, on hästi läbitav nii jalgsi kui rattaga.
Objekti tüüpMatkarada
Parkimisvõimalusedraja alguses Oandu telkimisalal parkla 5 sõiduautole ja parkimistasku ühele bussile, raja lõpus Võsu telkimisalal parkla 5 sõiduautole
(talvel võivad vastavalt ilmastikuoludele olla parkimisvõimalused piiratud)
VarustusMatkaraja puhkepeatuseta läbimiseks kulub jalgsi keskmiselt 4 tundi, rada on läbitav ka jalgrattal. Olemas kaardid ja voldik Oandu-Võsu matkaraja kohta.
Telkimisvõimalus Telkimisvõimalus on raja mõlemas otsa läheduses: Oandu telkimisala 300 m raja algusest Oandul ja Võsu telkimisala raja Võsu-poolses otsas
Samas on olemas ka lõkke tegemise võimalus.
Lõkkekoht on
Matkavõimalus Oandu-Võsu matkarada on osa 79 km pikkusest Kõrve rajast, mis rajati üle 10 aasta tagasi ja on nüüd RMK matkatee alguseks. Kõrve rada koosneb neljast väiksemast lõigust: 1. Oandu-Võsu matkarada, 2. Võsu-Nõmmeveski matkarada, 3. Nõmmeveski-Liiapeksi matkarada ja 4. Liiapeksi-Aegviidu matkarada. Rada on märgistatud valge punase triibuga Matkatee märgistusega (kohati on säilinud vana punaste värvitäppidega märgistust puudel), hargnemiskohtades viitadega. Kohtades, kus jalgrattaga läbitav rada kulgeb jalgsirajast eraldi, on see märgistatud siniste lintide ja märkidega puudel.
Iga päevateekonna järel on rajatud telkimisala.
VaatamisväärsusedRada kulgeb suuremalt osalt mööda iidset Seljaku teed, läbi Koljaku-Oandu astangu aluste põliste metsade. Mitmekesised pinnavormid ja metsakooslused, allikad, vana tõrvaahju ja veskitammi varemed, piirikivid jt pärandkultuuri objektid. Oandu looduskeskuse näitused ja püsiekspositsioon.
Talvine kasutusTalvel on võimalik rada läbida suuskadel, mööda sisseaetud klassikarada. Peale suuremaid lumesadusid võib raja uuendamine aega võtta.
Talvel rajale minnes saab auto jätta Oandu looduskeskuse parklasse või Oandu telkimisala parklasse
Jalgsimatkajatel palume sisseaetud suusarada mitte lõhkuda!
PiirangudKogu rada kulgeb kaitsealustel maadel – Lahemaa rahvuspargis ja Põhja-Kõrvemaa looduskaitsealal. Siin liikumisel tuleb järgida seadustest tulenevaid piiranguid. Kohati läheb rada küla- ja metsateid pidi läbi talumaade – palume matkajail kohalikke elanikke mitte häirida.
AsukohtRada algab Oandu telkimisalalt ja suundub Võsu telkimisalale. Alustada on võimalik ka RMK Oandu looduskeskuse õuelt, looduskeskusest saab juhatust ja kaarte.
 Objekt nr 5 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt (tee E20) 73. kilomeetril, Viitnal, pöörata vasakule (viit "Võsu 17 km"). Edasi sõita mööda Viitna-Võsu mnt 6,5 km kuni Palmse külani, kust pöörata paremale (viit "Sagadi 6 km"). Sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt (viit "Sagadi mõis 2,5 km") ja sõita kuni Sagadi mõisani, kust pöörata vasakule (viit "Altja kaluriküla 5 km"). Edasi söita mööda Sagadi-Altja teed 3 km ja mööduda RMK Oandu telkimisalast. 150 m pärast on tee ääres Oandu looduskeskuse tahvel, mille juurest keerab tee paremale ja viib parklani. Raja algus ongi parklas.