RMK matkatee Oandu-Aegviidu-Ikla/Oandu-Võsu matkarada (9,5 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
Oandu - Võsu matkarada on RMK Oandu-Aegviidu-Ikla matkatee esimene lõik. Matkatee kulgeb siin endise Oandu-Koljaku loodusreservaadi põliseid metsi läbival muistsel Seljaku teel, on hästi läbitav nii jalgsi kui rattaga.
Lahemaa erinevate teenusepakkujatega saab tutvuda siin.
+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedOandu telkimisala parklas 15 autole ja 1 bussile, Võsu telkimisala parklas 5 autole
Telkimisvõimalus Oandu telkimisala ja Võsu telkimisala
Lõkkekoht on
Vesi Oandu külastuskeskuse salvkaevus, Võsu telkimisalal tarbevesi jões ja puurkaevuvesi üle tee kraanist
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedRada kulgeb suuremalt osalt mööda iidset Seljaku teed, läbi Koljaku - Oandu astangu aluste põliste metsade. Mitmekesised pinnavormid ja metsakooslused, allikad, vana tõrvaahju ja veskitammi varemed, piirikivid jt pärandkultuuri objektid.
Talvine hooldus Hooldussagedus: vastavalt lumeoludele, paar päeva pärast sadu.
Hoolduserisus -  piisava lume korral on võimalik rada läbida suuskadel, mööda sisseaetud klassikarada. Peale suuremaid lumesadusid võib raja uuendamine aega võtta. Jalgsimatkajatel palume sisseaetud suusarada mitte lõhkuda!
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
Piirangud Asub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
AsukohtHaljala vald, Lääne-Virumaa
Objekt nr 24 rahvuspargi kaardil
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt ( E20) 73. km pöörata Võsu, Palmse suunal Viitna- Koljaku mnt. Sõita 6,5 km Palmse külani, kust pöörata paremale (viit "Sagadi 6 km"). Sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt (viit "Sagadi mõis 2,5 km") ja sõita kuni Sagadi mõisani, kust pöörata vasakule (viit "Altja kaluriküla 5 km"). Edasi söita mööda Sagadi-Altja teed 3 km ja mööduda RMK Oandu telkimisalast. 150 m pärast on tee ääres Oandu looduskeskuse tahvel, mille juurest keerab tee paremale ja viib parklani. Raja algus ongi parklas.