Oandu pärandkultuurirada (3,4 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
Raja ääres metsa peidus on hulk pärandkultuuri objekte – jälgi eelmiste põlvede elust ja tööst. Mitme kilomeetri pikkused sammaldunud kiviaiad, vanad verstakivid ja metsa kasvanud heinamaalapid toovad meieni teateid ammu kadunud elulaadist. Suur osa rajast tutvustab metsaga seotud pärandkultuuri: võõrpuuliigid, üle saja aasta vanused metsasihid, metsanduslikud katsealad, vaigutatud männid, hundiaed (hundilõksu rekonstruktsioon), metsloomade söödahoidla, vana taimeaed – infotahvlitelt saab teada, mis töid siin metsades endistel aegadel tehti ja kuidas see tänast metsamaastikku mõjutab. Külateelt saab pilgu heita karjamõisa ja veski hoonetele mis on eravalduses.
+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
ParkimisvõimalusedParkla 2  bussile või 10 sõiduautole
VarustusRaja läbimiseks kulub umbes 1 tund. Rajal on 28 huvipunkti ja infotahvlid eesti ja inglise keeles. Niiskemates kohtades kergendab liikumist ja kaitseb õrna taimkatet laudrada.

Raja äärde jäävad Oandu külastuskeskuse näitusehooned - Käbitare (vana käbikuivati), suur küün, jääkelder, ait ja väikesed küünid heinamaal, mis nüüd on saanud uue sisu ning kutsuvad keskuse lahtioleku ajal sisse astuma.

Telkimisvõimalus Telkimise ja lõkke tegemise võimalus on raja läheduses asuval Oandu telkimisalal. Samas asub ka Oandu külastuskeskus.
Lõkkekoht on
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedPärandkultuuriobjektid, erinevad metsatüübid, taimeaed, metsloomade tegutsemisjäljed
Talvine kasutusParkla lükatakse lumest lahti, rajal lumetõrjet ei teostata.
LisainfoSiit saad alla laadida raja infolehe, kliki siin.
PiirangudAsub Lahemaa rahvuspargis. Tutvu külastusele kehtivate piirangutega.
AsukohtRada algab RMK Oandu külastuskeskuse õuel, teeb 3,4 km pikkuse ringi hoonete vahel, heinamaal, metsas ja külateel ning jõuab lõpuks looduskeskuse peahoone juurde tagasi. Rada on tähistatud märkidega puudel ja viitadega.
Palume küla vahel jalutades austada kohalike elanike kodurahu.
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt (tee E20) 73. kilomeetril, Viitnal, pöörata vasakule (viit "Võsu 17 km"). Edasi sõita 6,5 km mööda Viitna-Võsu mnt kuni Palmse külani, kust pöörata paremale Sagadi suunas (viit "Sagadi 6 km"). Edasi sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt (viit "Sagadi mõis 2,5 km") ja sõita edasi kuni Sagadi mõisani, kust pöörata vasakule (viit "Altja kaluriküla 5 km"). Edasi sõita 3 km mööda Sagadi-Altja teed ja mööduda Oandu telkimisalast. 150 m pärast näete tee ääres tahvlit „Oandu looduskeskus“, mille juurest keerab tee paremale. Parkla koos infostendidega on sissesõidutee ääres vasakul.