Sagadi-Oandu metsajuttude rada (5,6 km)

Lääne-Virumaa, Lahemaa rahvuspark
NUTIMÄNG - "Soojendus metsajuttude rajal". Enne kui suundute Sagadi-Oandu Metsajuttude rajale jalutama ja põnevaid jutte lugema-kuulama, tuleks teha väike soojendus muinasjuttude tundmisest.
Seda võite isegi juba kodus teha, et vaim oleks valmis. Viktoriini jaoks lae Play poest või App Store-st alla Loquizi äpp. Mänguks vajalikud paroolid või QR koodi leiad Metsajuttude raja Oandu poolsest algusest. Kui aga tahad kohe alustada, siis  Kasutajanimi on: Vanapagan21 ja Parool: 1234 Toredat retke!
Vaata ka teisi nutimänge

Metsajuttude rada on fantaasiaküllane teekond Sagadi mõisast Oandu külastuskeskuse juurde – või vastupidi. Vanade sangleppade all Sagadi alleel, Tepelvälja külateel ning valgusküllases männimetsas matkates saab lugeda ja kuulata metsamuinasjutte ning lugusid raja äärde jäävatest paikadest. Ruutkoodide abil kuuleb lugusid nii eesti, inglise kui ka vene keeles. Suurepärane võimalus peredele ja gruppidele loodusrajal kõndides avastada meie rahvajuttude varasalve!
Lahemaa erinevate teenusepakkujatega saab tutvuda siin.
Telefon+372 676 7010 Oandu külastuskeskus
+372 676 7888 Sagadi metsakeskus
+372 329 5555 Lahemaa rahvuspargi külastuskeskus
E-postinfo.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedSagadi Metsakeskuse parklad, Oandu külastuskeskuse parkla sissesõidutee lõpus vasakul (2 bussile või 10 sõiduautole). Parkimisel järgida kohapealseid parkimisjuhiseid.
Varustus2 suurt raja skeemiga infotahvlit raja kummaski otsas, 18 infotahvlit A2 suuruses raja huvipunktides. Raja ääres pingid ja laud-pingid puhkehetkeks. Sagadi sanglepaalleel kruusaga kaetud jalutusrada, metsas niiskemates kohtades puiduhakkega kaetud rada.
Telkimisvõimalus Oandu telkimisala (300 m raja Oandu-poolsest otsast)
Invavõimalus Sagadi metsakeskuses ja Oandu külastuskeskuse parklas invakäimla, rajalõiku Sagadi mõisast kuni Esku teeristini (huvipunkt 10 kaardil, 3 km) saab lumeta ajal läbida ka lapsevankriga ja ratastoolis.
Matkavõimalus Oandu pärandkultuurirada (3,4 km)
Oandu loodusmetsarada (4,7 km)
Koprarada (1 km)
Altja loodus- ja kultuurilooline rada (3 km)
Oandu-Võsu matkarada (9,5 km)
RMK matkatee Oandu-Aegviidu-Ikla (375 km)
VaatamisväärsusedRetke Metsajuttude rajal võib alustada mõlemalt poolt – pikemaid ja lühemaid jalutuskäike saab teha nii Sagadi mõisa kui ka Oandu külastuskeskuse juurest alustades. Raja äärest leiab 18 „juturaamatut“, millest saab muinasjuttu lugeda eesti ja inglise keeles või ruutkoodi abil kuulata – nii eesti, inglise kui ka keeles. Metshaldjad, tondid, vetevaim ja ussikuningas, kõnelevad loomad ja linnud, rahaauk ja sõnajalaõis – rajal saad teada, mida rahvasuu neist pajatab.
Sagadist alustades algab rada mõisa
kunagiste majandushoonete varemete vahelt, jätkub vanal sanglepaalleel ning keerab seejärel külateele. Tepelvälja külas on enamik talusid nõukogude ajal hävinud, põllud ja karjamaad võsastunud ja sööti jäänud.
Pärast küla maid keerab kitsas rada Oandu poole algul mööda jõekese kallast ja siis läbi vanade männi- ja kuusemetsade. Sammaldunud kiviaia ääres jalutades jõuad metskonna vana taimeaiani, kus praegugi näeb kuusetaimi peenardel kasvamas. Siit alates kattub teekond Metsajuttude rajal veidi aega Oandu Pärandkultuuri rajaga ning jõuab välja kunagistele heinamaadele, kus on taastatud vanad heinaküünid. Raja teine ots on Oandu külastuskeskuse õue serval.
Rada on kergelt läbitav, riietus ja jalanõud tuleks valida vastavalt aastaajale.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord nädalas (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Suvine hooldus Hooldussagedus: 2 korda kuus
LisainfoPalume liikuda märgistatud rajal ja mitte häirida kohalike elanike rahu.
Ettevaatust! Tugev tuul võib Sagadi alleel oksi murda.
Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudAsub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
AsukohtSagadi mõisa ja Oandu külastuskeskuse vahel.
Haljala vald, Lääne-Virumaa
Kohalesõitmise õpetusSagadi mõisa jõudmiseks: Tallinn-Narva mnt (E20) 73. km pöörata Võsu, Palmse suunas. Edasi sõita 6,5 km mööda Viitna-Koljaku mnt Palmse külani, kust pöörata paremale Sagadi suunas (viit "Sagadi 6 km"). Edasi sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt (viit "Sagadi mõis 2,5 km") ja sõita edasi kuni Sagadi mõisani.
Oandu külastuskeskusse jõudmiseks: pöörata Sagadi mõisa kellatorni eest vasakule (viidad „Oandu külastuskeskus 3,2 km“ ja "Altja kaluriküla 5 km"). Edasi sõita 3 km mööda Sagadi-Altja teed ja mööduda RMK Oandu telkimisalast. 150 m pärast näete tee ääres tahvlit „Oandu looduskeskus“, mille juurest keerab tee paremale. Parkla koos infostendidega on sissesõidutee lõpus vasakul.