RMK matkatee Peraküla-Aegviidu-Ähijärve / Pähni-Ähijärve (105 km)

Seda rajalõiku iseloomustavad kurvilised külavahe- ja metsateed, künklikud ja avarad põllud, ohtralt järvi ja kupleid ning metsades sügiseti rikkalikult marju ja seeni.
Pähnilt kulgeb matkatee mööda metsa-, põllu- ja külavaheteid legendiderohkele Paganamaale, mille ehteks on Piiriojal asuv järvedeahelik. Siinseid järvi poolitab Eesti-Läti piir. Paganamaalt tuleb rattureil ja jalgsimatkajatel edasi liikuda erinevaid teid mööda. Matkajad suunatakse metsikusse metsa ja ratturid mööda metsa- ja külavaheteid Metsavenna lõkkekohta. Seal on olemas kauplus ja turismitalu, kus võimalus osa saada metsavendade elust. Edasi suundub rada läbi Naha küla Eestimaa lõunatippu. Peale tipuvallutamist tuleb liikuda mööda metsavaheteid Tellingumäele, kus on vaatetornist võimalik heita pilk imelisele käänakuterohkele Mustjõe luhale. Edasi kulgeb matkarada läbi kaunite ja valgusrohkete Koiva männikute ja metsase Karula rahvuspargi Ähijärvele.
Telefon +372 501 9564
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedPikemaks ajaks on auto mugav parkida Pähni külastuskeskuse või Karula rahvuspargi külastuskeskuse parklasse. Lisaks on parkimisvõimalus enamuses matkatee lõigule jäävates lõkkekohtades, välja arvatud Lõunatipu lõkkekoht.
VarustusRada on tähistatud viitade ja valge-roheline-valge värvimärgistusega puudel.
Rajale jäävad peatuspaigad ja nende vahemaad:

Lisaks jäävad teele veel Kõrgeperve lõkkekoht ja Veski lõkkekoht.

Telkimisvõimalus Olemas kõigis peatuspunktides
Kattega lõkkekoht on
Lõkkekoht on
Vesi Joogivett saab lahtiolekuaegadel Pähni külastuskeskusest ja Karula rahvuspargi külastuskeskusest ning suveperioodil ka külastuskeskuse välipesulatest igal ajal.
Matkavõimalus Lisaks matkateele jääb sellele lõigule mitmeid lühemaid tähistatud matkaradu, mida kõrvalpõikena läbida.
VaatamisväärsusedPaganamaa, Vorotka kivid, Eestimaa lõunatipp, Mustjõgi, Koiva jõgi, Koiva männikud, Ähijärv
Marjad-seenedmustikad, pohlad, seened
Lisainfo
PiirangudMatkatee lõik jääb mitmete kaitsealade territooriumitele ja laias laastus tasuks nende kaitse-eeskirjadega kursis olla. Kogu matkatee ulatuses ei tohiks aga ära unustada, et telkida ja lõket teha tohib vaid selleks ettevalmistatud kohtades.
AsukohtMatkarada jääb Võrumaale Varstu, Mõniste, Antsla ning Valgamaale Taheva ja Karula valla maadele.
Kohalesõitmise õpetusSeda matkatee lõiku on hea alustada Pähni looduskeskuse juurest või vastupidises suunas liikudes Ähijärvelt Karula rahvuspargi külastuskeskusest.
* Võru-Valga mnt (tee nr 67) 30. kilomeetril keerata Matsi teeristis vasakule (Valga poolt tulles 50. kilomeetril paremale, suunaviit „RMK Pähni külastuskeskus 6“). Sõita 6 km, kuni jõuate Pähni külasse. Üle Pähni oja bussipeatuse juures olev kollane maja on Pähni külastuskeskus.
* Antsla-Haabsaare mnt 8. kilomeetril keerata 50 m pärast Haabsaare bussipeatust paremale (viidad "Karula rahvuspargi külastuskeskus 7 km", "Saru 20 km"). Sealt sõita edasi 7 km mööda Haabsaare-Saru mnt ja jälgida Karula rahvuspargi külastuskeskuse viitasid, mis juhatavadki rahvuspargi keskusesse.