Majakivi-Pikanõmme loodusõpperada (7 km)

Harjumaa, Lahemaa rahvuspark
Raja Kolga-Aabla poolne lõik kuni Majakivini ja vaatetorn on 2017. a rekonstrueerimiseks suletud.
Palume kasutada Virve küla poolset parklat ja idapoolset raja osa parklast Majakivini ja tagasi.
Päästeameti peadirektori käskkirjaga on määratud tuleohtliku aja alguseks 14.04.2017 kogu Eesti territooriumil. Palume järgida tuletegemise juhiseid puhke- ja kaitsealadel. Tuld tohib teha ainult ettevalmistatud lõkkekohtades!
Rada tutvustab Eesti suuruselt 3. rändrahnu - Majakivi (kõrgus 7 m, ümbermõõt 32 m), vanu rannamoodustisi, sootüüpide vaheldumist ja Juminda poolsaare metsi.
Telefon676 7010, Oandu külastuskeskus
329 5555, Lahemaa külastuskeskus
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Parkimisvõimalusedraja idapoolses otsas Hara-Juminda tee ääres parkla 30 sõiduautole või 3 bussile
Varustus8-kujulise raja kogupikkus on 6,1 km, millest 2 km on laudtee. Õpperada on tähistatud valge-roheliste märkidega puudel, rajal asub 3 suurt ja 9 väikest infotahvlit, vaatetorn.
Telkimisvõimalus Läheduses asub Juminda telkimisala.
Invavõimalus Inva DC parklas
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedJuminda poolsaare kõrge keskosa, kus kunagiste rannavallide ja liivaluidete, metsa- ja sooribade põimumine loob ainulaadse vaheldusrikka maastiku. Rajal asub Eesti suuruselt kolmas rändrahn Majakivi. Poolsaare kõrgeimasse punkti (33 m üle merepinna) ehitatud Pikanõmme vaatetorn on 13,5 m kõrge.
Piirangud Asub Lahemaa rahvuspargis. Tutvu külastusele kehtivate piirangutega.
AsukohtLahemaa rahvuspargi lääneserval Juminda poolsaare keskosas, Juminda-Suurekõrve sihtkaitsevööndis. Rada algab poolsaare idaküljel kulgeva Hara-Juminda tee äärsest parklast. Objekt nr 24 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusTallinn-Narva mnt (tee E20) 39. kilomeetril, Kuusalus, pöörata paremale Leesi peale. Sõita 800 m Kuusalu ristini, sealt pöörata vasakule (viit "Leesi 17 km"). Edasi sõita viadukti alt läbi ja ületada ringtee, kuni jõuate Jõelähtme-Leesi mnt-le. Sealt pöörata paremale (viit "Leesi 23 km") ja 100 m pärast Kupu küla silti pöörata taas vasakule (viit "Leesi 22 km"). Sõita 10 km Pudisoo külani. Sõita edasi Pudisoo külani, siis keerata vasakule Leesi poole (teeviit "Leesi 15") ja seejärel 2 km peale Pudisoo küla, pöörata paremale Hara poole. 6 km järel jõuate Leesi-Loksa teeristi, kust pöörata vasakule. Umbes 1,2 km pärast pöörata vasakule, seal asubki loodusraja parkla ja infotahvel.