Loomalapsed - eelkool ja I kooliaste
Tartumaa, Tartu-Jõgeva puhkeala, Elistvere loomapargi külastuskeskus
Enamasti teatakse, et lambal sünnib tall ja lehmal vasikas. Nii on koduloomadel. Kes ja millal sünnib metsloomadel see saabki programmi käigus selgeks. Räägime ka sellest, kes kuhu ja millest pesa ehitab, palju nad sündides kaaluvad, millised välja näevad- kas karvased või karvutud, millest loomalapsed toituvad ja millal iseseisvuvad. Programm koosneb ringkäigust loomapargis ja tegevustest külastuskeskuses.
Toimumiskoht: RMK Elistvere külastuskeskus ja loomapark
Päevakava:
- Rühma saabumine, sissejuhatav tutvustus.
- Teema käsitlus- ringkäik loomapargis.
Ringkäigu lõpus on söögipaus, kas toas või õues oleneb grupi soovist - 20 min.
- Tegevused külastuskeskuses ja kokkuvõte.
- Töölehtede täitmine, lehel loomalaste pildid ja nummerdatud nimed, osaleja peab õige numbri pildi juurde kirjutama.
- Lõpetuseks käeline tegevus-loomalapse voltimine. Voldime paberist kas seapõrsa või ilvese pea. Tegevused kokku 35 min.
- Lõpuringis annab iga osaleja teada, mitu loomalast talle meelde jäi.
Seos õppekavaga
I kooliaste:Loodusõpetus:
Inimese meeled ja avastamine: Elus ja eluta.
Aastaajad: Taimed ja loomad erinevatel aastaaegadel (seos sündimisega).
Organismid ja elupaigad: Loomade eluavaldused: toitumine ja kasvamine.
Organismide rühmad ja kooselu: Loomade mitmekesisus. Liik, kooslus, toiduahel.
Väärtustab oma kodukoha elurikkust.
Üldpädevused: Sotsiaalne pädevus, õpipädevus, suhtluspädevus, matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus (see on kõik üks pädevus).
Seos läbivate teemadega: Keskkond ja jätkusuutlik areng.
Ainetevaheline lõiming: Emakeel, matemaatika, tööõpetus.
Õpiväljundid/õpitulemused:
I kooliaste
Õpilane:
- Teab, et taimed ja loomad on elusolendid.
- Teab, et looduses leiduvad muutused sõltuvad aastaaegadest ning valgusest ja soojusest, oskab neid kirjeldada.
- Teab, et elusolendite mitmekesisus ja aktiivsus sõltub aastaaegadest.
- Oskab rühmitada ja ära tunda kodukoha levinumaid loomaliike.
- Kirjeldab loomade välisehitust ja seostab selle elupaigaga.
- Oskab nimetada ja kirjeldada vähemalt kuut eesti metsade looma ja teab, kes neil sünnivad.
- Toob näiteid loomade erinevatest elupaikadest ja pesadest.
- Teab loomade rolli looduses, inimeste elus ja elu jätkusuutlikkuses.
Meetodid: Vaatlemine, rühmitamine, võrdlemine, jutustamine, rühmatöö, arutelu, töölehtede täitmine, käeline tegevus.
Vahendid: Lamineeritud loomalaste ja täiskasvanud loomade fotod (30 tükki), õppevahendid „Kes on pikem“ ja „Hundi elu läbi nelja aastaaja“, erinevad puude viljad (tammetõrud, kastanimunad, männikäbid ja sarapuu pähklid-vilju on vastavalt õpilaste arvule, nende abil jagatakse õpilased rühmadesse), loomanahad ja koljud (kokku 15-õpilased vaatlevad, võrdlevad), eriraskuses liivakotid (4 liigi kohta, kokku 12, iga rühm saab komplekti, mis koosneb kottidest, nimesiltidest ja kaalusiltidest, rühm rühmitab õige nime, liivakoti ja kaalusildi), töölehed- igale õpilasele, täidavad individuaalselt, kirjutus- ja joonistusvahendid.
Teemad/märksõnad: Eesti imetajad, elupaigad, toitumine, paljunemine, elu jätkusuutlikkus.
Lisainfo
Selga ja jalga ilmastikule vastavad riided ja jalanõud. Söögipausi soovikorral kaasa oma võileib ja jook.Programmil osalejate ohutus ja turvalisus on tagatud.
Erivajadustega õpilaste puhul vajalik eelnev kokkulepe programmi sisu lihtsustamise osas. Liikumispuudega õpilastel on loomapargi programmidel võimalik osaleda koos oma saatjaga.
Õppekeel- eesti keel
Lisainfo kontakt: info.elistvere@rmk.ee, 517 5160
Omadused:
Teemad |
Metsaloodus Looduses liikumine |
Sihtrühm |
Eelkool 1.-3. klass |
Toimumisaeg | Läbi aasta |
Grupi suurus |
20 õpilast + 2 saatjat, suurem grupp jagatakse eraldi programmideks
|
Kestus | 3 tundi |
Hind | 20 inimest 70 EUR |