Oandult Ardusse

• Liikumisviis: Jalgsi
  • Läbitud kilomeetrid: 116

Matka kirjeldus:

Kuna kaartide järel sai juba varem ära käidud siis sai starditud Oandu looduskeskuse parklast kell 9:41. Metsaalune oli märg, ja vahepeal tuli veidi vihma juurde. Võsu laagripaika jõudsin kella 13:00 paiku. Võsul oli rahvast rohkem - palju välismaalasi.
Ühed Saksa noormehed täiendasid jõest veevarusid ja liikusid siis Oandu poole. Vahepeal tuli kõva sadu - lõunatasin, varusin vett ja peale saju lõppu asusin teele.
Peale vihma olid rajal mitmed jäljed - ühed suuremad ja ühed väiksemad, mis läksid kõrvuti. (Oandult tulema hakkates olid seal mees ja naine väikeste joogisüsteemidega seljakottidega - äkki nende jäljed?)
Samuti olid seal ühed ratta jäljed, mis kohati ristusid jalajälgedega. Kell 18:44 jõudsin Nõmmeveski laagripaika. Kahe tunni pärast jõudis sinna üks militaarvarustusega noormees, kes kohe ka edasi liikus. Sai paar sõna juttu puhutud - oli pärastlõunal Oandult startinud ja lootis veel täna Kalmeojale jõuda. Tal oli plaanis Laupäevaks Iklasse jõuda. Sai vastastiku edu soovitud. Ööbisin laavus - väga mugav ja mõnus asi.
Hommikul 9:16 startisin rajale, ja kella 14:00 paiku Kalmeojale jõudes kohtasin seal sama noormeest - oli teine öösel pimedas pärlijõe taha metsa ära eksinud ja sinna entusiasmi ära kaotanud. Nüüd tahtis lihtsalt lõpetada, ilma ajata. Varsti ta igatahes lahkus rajale, mina jäin veel lõunatama. 15:00 lahkusin Kalmeojalt. Vahepeal sadas kord rohkem, kord vähem, aga Suursoo rabas läks sadu kohe päris tugevaks. 19:14 jäin Suursoo vaatetorni vihmavarju ja kaalusin juba seal ööbimist. Kell 20:16 andis sadu järele, asusin uuesti rajale ja jõudsin 20:37 Paukjärve laagriplatsile.
Kolmapäeva hommikul 11:11 lahkusin Paukjärve laagripaigast. Vainjärve ääres oli suurem laager püsti pandud - kuivatati vihmas märjaks saanud asju. Tegin kõikidele järvedele ringi peale - täpselt mööda matkarada.
Sadas. Kell 14:00 paiku jäi sadu järgi ja istusin nõmmele maha ja tegin kiire lõuna. Hakkas jälle sadama. Ega üldiselt palju ei sadanud korraga, aga rohu tegi märjaks ja pidin iga kord tossud saabaste vastu vahetama. Kell 18:58 jõudsin RMK Aegviidu keskusesse. Sealt suundusin edasi Nikerjärve laagripaika - aga pidasin seda veidi liiga käidava koha peal asuvaks ja ilm oli ka selgeks läinud, seega otsustasin Mägede laagripaika kõndida - jõudsin sinna kell 21:20 ja ei jaksanud isegi sooja toitu teha - sõin lihtsalt ühe konservi ära.
Peale korralikku und oli võitlusvaim uuesti tagasi - sõin tavapärase hommikusöögi (2 pakki peekoniga kartuliputru, 2 pakikest kolmühes kohvilaadset toodet ja belvida homps) ja asusin kell 10:37 teele. Oli selline kergem päev planeeritud. Ilm läks kah ilusaks kätte ära. Kell 13:37 saabusin Noku laagripaika ja asusin lõunatama. Lõuna lõpetasin kell 14:52. Nüüd raba nautima! Kell 17:18 jõudsin Napu lõkkeplatsile ja jäin sinna varakult laagrisse. Telkisin teest veidi kaugemal, põõsa taga. Umbes tunni pärast jõudsid sinna veel kaks matkaselli, kes olid Oandult teisipäeval startinud, sai veidi juttu puhutud ja siis naad jätkasid matka - tahtsid õhtuks Paunküla äärde jõuda. Minul oli aega kuni Reede pärastlõunani ja see pärast tegingi sellise kergema päeva - lihtsalt mõnulesin telgis.
Reedel lahkusin kell 10:17 Napult, külastasin Kautla memoriaali ja jõudsin kell 13:48 Hiieveski laagripaika ja veendusin, et Napu oli mõnusam. Viimaseks etapiks oli lõik Hiieveski Ardu bussipeatus, kuhu jõudsin kell 14:19.

Varustus:
Telk, isetäituv madrats, magamiskott, priimus, veefilter, fotokas, saapad, tossud, kroksid, kuue päeva toit (0,9 kg päeva kohta) , ja veel nipet näpet - kokku 22 kg. Teistel rajal kohatud matkajatel oli varustuse kaal 15 ; 16 ja 6 kg seega mina oli täielik raskematkaja.

Soovitused teistele matkajatele:

Kui on plaanis loodust nautida ja Oandu - Ardu lõigul on mida nautida siis oleks 6...7 päeva selline mõnus ja rahuliku tempoga matk.

Tagasiside RMK-le:

Kuskil väikeste, ka suvel veega metsaojade/allikate läheduses võiks veel mõned laavud olla - siis saab loodust paremini nautida ja vihmaga jalgu puhata. Siis saaks ka lastega paremini matkata.

Galerii:

Matkapäevik

Kõikidel matkajatel on võimalus oma kogemus RMK matkateede läbimisel RMK lehele kirja panna. Jagage oma kogemusi järgmiste matkajatega!