Valgesoo õpperada (1,9 km)

Päästeameti peadirektori käskkirjaga on määratud tuleohtliku aja alguseks 14.04.2017 kogu Eesti territooriumil. Palume järgida tuletegemise juhiseid puhke- ja kaitsealadel. Tuld tohib teha ainult ettevalmistatud lõkkekohtades!
Ringikujuline 1,9 km pikkune õpperada keerleb ümber Valgesoo raba. Rajal on vaadeldavad  rabasaared, rabataimestik, vanad metsakultuurid, nn "Parunimännik" ning metsakuklasterikas metsaserv.
E-postkiidjarve.looduskeskus@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Parkimisvõimalusedparkimistasku 6 autole
VarustusMatkarajast 1 km laudteed, infotahvlid, autoga juurde sõidetav. Rajal asub lõkkekoht.
Telkimisvõimalus lähedalasuvas Valgesoo lõkkekohas on lubatud paigaldada kuni 5 (4-kohalist) telki.
Kattega lõkkekoht on
Matkavõimalus Valgesoo lõkkekohast ja raja algusest möödub ka RMK Peraküla-Aegviidu-Ähijärve matkatee.
VaatamisväärsusedValgesoo raba (350 ha), ürgse ilmega põlismets, "Parunimännik", National Geographicu kollane aken
Talvine kasutusLõkkekohani viival teel ja matkarajal  lumetõrjet ei teostata. Valgesoo lõkkekohas lõkkepuud olemas.
LisainfoRaja alguse parklas olnud vaatetorn on amortiseerumise tõttu lammutatud. Tutvu enne loodusesse minekut igaüheõiguse põhimõtetega.
Piirangud Õpperada asub Valgesoo looduskaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist (tel. +372 799 0900 – Räpina kontor, e-post louna@keskkonnaamet.ee)
FailidKaitseala trükis välja antud Keskkonnaameti poolt 2012. a.
Lae PDF
AsukohtPõlvamaal, Vastse-Kuustes, Kiidjärve-Kärsa tee läheduses.
Kohalesõitmise õpetusSõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138) 7 km ja seejärel keerata Valgesoo viida juurest paremale metsateele. Sõita 200 m, kuni jõuate parklani, õpperada algab infotahvli juurest.