Valgesoo õpperada (1,9 km)

Ringikujuline 1,9 km pikkune õpperada keerleb ümber Valgesoo raba. Rajal on vaadeldavad  rabasaared, rabataimestik, vanad metsakultuurid, nn "Parunimännik" ning laanekuklasterikas metsaserv.
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
ParkimisvõimalusedParkimistasku 6 autole.
VarustusRajast on 1 km laudteed (algusest 400 m laiusega 1m, seejärel 100 m laiusega 60 cm), 900 m metsarada, rajal infoalused. Rajal asub lõkkekoht.
Telkimisvõimalus Lähedalasuvas Valgesoo lõkkekohas on lubatud paigaldada kuni 5 (4-kohalist) telki.
Lõkkekoht Kaetud lõkkease grillrestiga.
Invavõimalus Autoga juurde sõidetav, ratastooli ja lapsevankriga on võimalik läbida 400 m.
Matkavõimalus Valgesoo lõkkekohast ja raja algusest möödub ka RMK Peraküla-Aegviidu-Ähijärve matkatee.
VaatamisväärsusedValgesoo raba (354 ha), ürgse ilmega põlismets, "Parunimännik", National Geographicu kollane aken.
LisainfoPakume juhendatud retkesid gruppidele, palume eelnevalt kokku leppida telefonil 676 7122 või info.kiidjarve@rmk.ee
Raja alguse parklas olnud vaatetorn on amortiseerumise tõttu lammutatud. Tutvu enne loodusesse minekut igaüheõiguse põhimõtetega.
Piirangud Õpperada asub Valgesoo looduskaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist (+372 799 0900, louna@keskkonnaamet.ee)
FailidKaitseala trükis välja antud Keskkonnaameti poolt 2012. a.
Lae PDF
AsukohtPõlvamaal, Põlva vallas, Kiidjärve-Kärsa tee läheduses. Objekt nr 17 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138) 7 km ja seejärel keerata Valgesoo viida juurest paremale metsateele. Sõita 200 m, kuni jõuate parklani, õpperada algab infotahvli juurest.