Soomaa looduskeskus

Viljandimaa, Soomaa rahvuspark
Soomaa looduskeskus asub Soomaa rahvuspargis, Kõrtsi-Tõramaal. Rahvusvahelise tähtsusega Ramsari alade hulka kuuluv Soomaa rahvuspark on moodustatud 1993. aastal. Soomaa eelkäijateks olid Halliste puisniidu botaaniline kaitseala, mis moodustati 1957. a ja neli sookaitseala: Kuresoo, Valgeraba, Kikepera ja Öördi. Rahvuspark on loodud Vahe-Eesti suurte soode, lamminiitude, metsade, maastike ja kultuuripärandi ning tasakaalustatud keskkonnakasutuse  säilitamiseks, kaitsmiseks, taastamiseks, uurimiseks ja tutvustamiseks.
Siinsetel aladel saab tutvust teha suurte soode, lammimetsade- ja niitudega, osa saada Soomaa viiendast aastaajast - üleujutusest  ja siinsest kultuuriloost. Hea võimaluse selleks annavad rahvuspargis olevad matkarajad ja vaatlustornid.
TelefonTriin Saluste, looduskeskuse juht
526 1247
E-postsoomaa.looduskeskus@rmk.ee
Lahtiolekuajad16.09-14.04 E-R 10.00-16.00
15.04-15.09 E-R 09.00-17.00
Objekti tüüpLooduskeskus
Parkimisvõimalusedplats 38x65 m
Varustus
  • soodusprogrammid üldhariduskoolidele ning lasteaedadele talvel, kevadel ja sügisel
  • teabematerjalid, info Soomaa rahvuspargi ja teiste RMK piirkondade kohta (RMK puhkealade, kaitsealade ja matkaradade rebitavad kaardid on tasulised, hind 0,10 €/tk)
  • võimalus vaadata filme ja tutvuda teabekogudega
  • loodusõhtud ning metsa- ja loodusteemalised üritused

Näitused

• Viies aastaaeg 2010

2010. aasta viies aastaaeg oli eriline oma suuruse poolest - sellist vett pole Soomaal nähtud üle poole sajandi, jäädes vaid veidi alla 1956. aasta üleujutusele.
Suurvesi ujutas maanteid, tõi muret kohalikele nii loomade, hoonete veekahjustuste kui ka suurveega laiali või minema uhutud kraami tõttu. Kõike seda võib näha Soomaa looduskeskuses olevalt näituselt. Näituse autorid on Sandra Kübarsepp, Algis ja Stella Martsoo.

Telkimisvõimalus on
Lõkkekoht on
Invavõimalus on
Vesi Joogivee kraan õues (talveks kraan suletakse)
Matkavõimalus on
VaatamisväärsusedLooduskeskus asub Soomaa rahvuspargis, Kõrtsi-Tõramaal.
Talvine kasutusaastaringselt avatud
AsukohtKõrtsi-Tõramaa, Tipu küla, Kõpu vald, 71201 Viljandimaa
Regio atlas (2004-2009) lk 72 D4
Kohalesõitmise õpetusLooduskeskus ja RMK teabepunkt paikneb Tipu külas, Viljandi ja Pärnu maakonna piiril, Kõpu-Jõesuu mnt 24. kilomeetril.
Tallinna-Pärnu-Tori suunalt tulles sõita Tori asulasse, kust keerata rahvusparki suunavale Võlli teele. Sealt sõita edasi 6 km mööda Jõesuu teed kuni Jõesuu asulani. Enne asulasse jõudmist keerata paremale Kõpu-Jõesuu mnt-le. RMK Soomaa looduskeskuseni ja RMK teabepunktini Kõrtsi-Tõramaal jääb sealt veel 14,4 km.
Tartu, Viljandi suunalt sõita mööda Tartu-Viljandi-Pärnu maanteed Kõpu asulani. Sealt keerata peale kalmistut Kõpu asulast algavale Kõpu-Jõesuu maanteele - RMK Soomaa looduskeskuseni Kõrtsi-Tõramaal jääb veel 24 kilomeetrit.

*Ühistranspordiga pääseb Pärnu suunalt Soomaa rahvusparki igapäevselt liinibussiga nr 339, mis väljub Pärnust kaks korda päevas. Rahvusparki pääsemiseks tuleb osta pilet Riisale. Vt. täpsemalt: www.peatus.ee. Edasi tuleb suunavaid juhiseid järgides liigelda jalgsi.

*Ühistranspordiga pääseb Viljandi suunalt Soomaa rahvusparki liinibussiga nr 55, mis väljub Viljandist. Rahvusparki pääsemiseks tuleb osta pilet Tipu külla. Vaata täpsemalt: www.peatus.ee. Edasi tuleb suunavaid juhiseid järgides liigelda jalgsi.