RMK matkatee Peraküla-Aegviidu-Ähijärve / Piusa-Pähni (103 km)

Värska ja Piusa kandis on hooldatud tulekaitseribasid, mistõttu on ratastega liikumine liivastel radadel kohati raskendatud.
Tee on võtnud suuna Võrumaa poole. Seda lõiku saaks iseloomustada sõnadega „Eestimaa kõige, kõige…“. Rada kulgeb mööda kõige suurema langusega Piusa jõe kallast, möödub Eestimaa kõige kõrgemast liivakivipaljandist Härma müürist, kõrgemaist tipust Suur Munamäest ja kõige sügavamast järvest Rõuge Suurjärvest.
Kindlasti on see rajalõik matkatee kõige raskem, kuna rada kulgeb üles-alla loogeldes mööda Haanja kõrgustiku mägesid ja orge. Et küngastest üles-alla rühkides oleks mahti ka imelist maastikku enese ümber imetleda, soovitaks seda rajalõiku läbida jalgsi. Seda enam, et kõige põnevamates paikades suunatakse jalgratturid ja jalakäijad erinevatele teedele.
Telefon +372 501 9564
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
ParkimisvõimalusedEnamuses matkatee lõigule jäävates lõkkekohtades. Täpsemalt vaata matkateele jäävate lõkkekohtade infost.
VarustusRada on tähistatud valge-roheline-valge värvimärgistuse, matkaraja viitade ja matkatee tahvlitega. Lõigule jäävad peatuskohad ja nende vahemaad:
Telkimisvõimalus Olemas kõigis peatuspunktides
Kattega lõkkekoht on
Lõkkekoht on
Vesi Looduslikku veekogu pole sellel lõigul lõkkekoha lähedal Piusa, Haanja, Saunamaa ja Luhasoo lõkkekohas.
Matkavõimalus Lisaks matkateele jääb sellele lõigule mitmeid lühemaid tähistatud matkaradu, mida kõrvalpõikena läbida.
VaatamisväärsusedPiusa jõe ürgoru liivakivipaljandid, Vastseliina piiskopilinnus, Kirikumäe järv, Kavadi järv, Uue-Saaluse mõisapark, Vällamägi, Suur Munamägi
Marjad-seenedmustikad, pohlad
Lisainfo
PiirangudMatkateele jääb Piusa jõe ürgoru maastikukaitseala, Kirikumäe maastikukaitseala, Haanja looduspark, Luhasoo maastikukaitseala ja Pähni looduskaitseala. Kuna matkatee lõik jääb mitmete kaitsealade territooriumitele, siis laias laastus tasuks nende kaitse-eeskirjadega kursis olla. Kogu matkatee ulatuses ei tohiks aga ära unustada, et telkida ja lõket teha tohib vaid selleks ettevalmistatud kohtades.
AsukohtMatkarada kulgeb Põlvamaal Orava ning Võrumaal Meremäe, Vastseliina, Haanja, Rõuge ja Varstu valla maadel.
Kohalesõitmise õpetusSuveperioodil on saab Piusale sõita rongiga. Vaata sõiduplaani www.elron.ee.
Autoga liikudes sõida mööda Räpina-Koidula mnt ja keerata Karisillalt Põlva suunas. Sõida 7 km edasi, seejärel hoia vasakule Orava poole. Sõida 10 km Oravale, sealt keera vasakule Piusa suunas. Sõida veel umbes 2,5 km kuni jõuad Kliimani ja keera paremale Piusa suunas. Umbes 4 km pärast (sõita tuleb raudtee alt läbi) ristteelt keera vasakule, viit "Lõkkekoht". Sõida umbes 0,2 km ja vasakule jääbki lõkkekoht.