Kividemaa rattarada (68 km)

Läänemaa, Nõva puhkeala

RMK Nõva külastuskeskuse juurest algav rattarada kulgeb nii must- ja kruusakattega kui pinnasteedel. Võimalik on läbida erineva pikkusega radu: lühike rada 32 km, keskmise pikkusega rada 42 km (so ringrada ilma Põõsaspeale, Küremale ja Rannakülla sõitmata) ja kogu rada 68 km.

Rattarada saab alguse Nõva külastuskeskuse juurest Perakülas. Sõida mööda munakivi- ja seejärel kruusakattega teed 1,5 km mere poole ning seejärel pööra vasakule Spithami suunas. Käies ära Põõsaspea neemel, suundu paremale Dirhami poole ning jõudes Riguldi-Dirhami teele, pööra vasakule. Umbes 6 kilomeetri pärast võta suund vasakule Metskonna-Höbringi teele. Sõites u 5 km ning jõudes uuesti asfaldile (Harju-Risti – Nõva – Riguldi - Võntküla mnt), on võimalik valida kas lühem või pikem rada. Lühema raja soovi korral tuleb pöörata vasakule ja sõita Nõva suunas, kuni Nõva külastuskeskuse viit suunab taas alguspunkti. Pikemale rajale minnes tuleb ületada asfalttee ja sõita läbi metsa Veskijärve poole suunduval rajal u 8 km. Ristudes Vaisi-Kuijõe teega on kaks võimalust – kas keerata paremale Kürema poole ning vaadata sealseid kivisid või vasakule Nõva poole, põigates sisse Rannakülla ning sealt tagasi, et seejärel suunduda retke alguspunkti Nõva külastuskeskuse juures.

Telefon+372 506 2004
E-postinfo.nova@rmk.ee
Objekti tüüpRattarada
Parkimisvõimalused2 bussile või 15 autole külastuskeskuse parklas
Matkavõimalus Jalgrattaga, autoga või jalgsi
VaatamisväärsusedTee äärde jääb arvukalt rändrahne ja Neugrundi meteoriidikraatrist pärit bretsasid.
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
AsukohtLääne-Nigula vald, Läänemaa
Objekt nr 4 puhkeala kaardil
Kohalesõitmise õpetusSõita Tallinnast läbi Keila 47 km Haapsalu poole ja keerata Määra teeristist paremale (viit "Nõva 29 km"). Sõita läbi Nõva 3,2 km Haapsalu poole, keerata Peraküla bussipeatusest paremale ja sõita 1,9 km edasi, kuni jõuate Perakülla. Suunaviit küla keskel näitab paremale "RMK Nõva külastuskeskus". Rattarada algab looduskeskuse õuelt.