Rõuge ürgoru matkarada (10 km)

Võrumaa, Haanja looduspark
  • Tähelepanu! Rõuge Suurjärve ja Rõuge Tõugjärve vahelisel lõigul on matkaraja marsruut muutunud. Uus rajatähistus algab asfaltteeni jõudmisel Rõuge alevikus – suunduda tuleb maanteed mööda paremale Võru poole kuni suunaviit juhatab ca 500m pärast vasakule (samas pöörab ka „Eha talu“ suunas) ning seejärel otse kuni ca 400m pärast teerada pidi paremale üles mäkke ning 300m pärast taas alla ürgoru põhja läbi metsa Tõugjärve äärde. Palume vältida Möldre külas Ratasjärve talu hoovi läbimist, mis jäi vanale marsruudile! Uus marsruut on jälgitav RMK äpis ning siinsel matkaraja kodulehel pildifailina.
  • Osaliselt kulgeb rada läbi eravalduste, kus on koerad (vahel ka lahtiselt).
Edasi-tagasi liikumissuunaga  (üks suund 10 km, kokku 20 km) matkarada laskub kiige juurest Rõuge ürgorgu, möödub pisikesest tiigist ja kulgeb mööda allikaterikast oru nõlva. Liinjärve kaldal töötavad kaks vesioinast. Vesioinas on „igiliikurist" pump, mis kasutab vaid vee-energiat ja on võimeline vett pumpama kümnete meetrite kõrgusele. Rada kulgeb edasi mööda külateed Liinjärve ja Valgjärve vahelt läbi ning pakub vaateid Ööbikuoru ja Linnamäe suunas. Edasi kulgeb rada mööda Rõuge Suurjärve – Eesti sügavaima järve edelakallast. Seejärel kulgeb piki järvedeahelat (Ratasjärv, Tõugjärv, Kahrila järv) Hinni kanjonini. See rajalõik võib olla kohati kitsas ja raskesti läbitav.
E-post info.pahni@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedParkla on nii Ööbikuoru külastuskeskuse juures kui Rõuge Suurjärve ääres, parkimistasku Hinni kanjoni juures.
VarustusMatka saab alustada nii Ööbikuoru keskuse juurest kui ka Hinni kanjonist (koordinaadid BL: 57.765341, 26.880055). Rada on tähistatud puidust suunavate viitade, infotahvlitega ja osaliselt kaetud laudteega. Kasutada on kiik-vaateplatvorm, varjualune koos laua ja pinkidega, 1 kuivkäimla Hinni kanjoni parkimistaskus ja vesiklosett Rõuge Ööbikuoru külastuskeskuses.
Matkavõimalus Jalgsi
VaatamisväärsusedRõuge seitse järve, Rõuge ürgorg, Ööbikuorg, Vesioinas, Hinni kanjon
Marjad-seenedMarjad-Seened
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
LisainfoEnne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudRada asub osaliselt eramaadel. Rada asub Haanja looduspargis, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
FailidRaja trükis välja antud Riikliku Looduskaitsekeskuse poolt 2007. a.
Lae PDF.
Ühistranspordi võimalused
  • Bussiga saab liikuda Võrust Rõugesse Rõuge kooli bussipeatusesse ja raja algus jääb bussipeatusest 0,5 km kaugusele Pesapuu torni lähistele.
  • Võimalik on sõita ka Võrust Nursi bussipeatusesse ning alustada Hinni kanjonist (jääb bussipeatusest 2,5 km kaugusele), matkates ühesuunalist Rõuge Ürgoru matkarada pidi Rõugesse.
  • Busside väljumisajad leiab www.peatus.ee keskkonnast. Tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
AsukohtRõuge vald, Võrumaa. Objekt nr 14 looduspargi kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita Võrust Valga suunas (tee nr 67) ja keerata Rõuge poole. Enne Rõuget keerata vasakule (suunaviit „Rõuge Suurjärve külalistemaja 1,5 km“) ja sõita otse, kuni jõuate ristmikule, kus otse üle tee on punane telliskivimaja (koolimaja) ja paremat kätt Rõuge kooli bussipeatus. Ristmikult keerata vasakule ja pärast koolimaja kohe paremale (suunaviidad „Ööbikuorg 0,6 km“, „Plaani 11 km“, „Haanja 8 km“). Vasakule jääb Haanja looduspargi piiritähis ja surnuaed. Sõita otse edasi (tee servas on valgustatud kergliiklustee), kuni kergliiklustee lõppedes on paremat kätt Rõuge Ööbikuoru keskus ja parkla. Ööbikuoru keskuse juures on olemas viidad ja ümbruskonda tutvustavad infotahvlid.