Saare vaatetorn

Läänemaa, Silma looduskaitseala
Vaatetorn, kust on binokliga võimalik Sutlepa merel ujuvaid linde vaadelda. Kevad- ja sügisrände ajal võib siin peatuda tuhandeid veelinde (luiged, pardid, vardid, aulid, vaerad…). Vaatlustoruga on võimalik näha harva ette tulevaid liike: kaunist sarvikpütti ja kaitseala sümbollindu – mustviirest. Aprilli- ja maikuu õhtutel kostab roostikust hüübi vali, pudelisse puhumist meenutav häälitsus. Rahulikult liugleb mere kohal merikotkas.
Telefon+372 506 2004
E-postinfo.nova@rmk.ee
Objekti tüüpVaatetorn
Parkimisvõimalused5 autole või 1 bussile parklas
VarustusVaatetorn kõrgusega 7,5 m, torni juures infotahvel
Matkavõimalus Saare õpperada (1 km)
VaatamisväärsusedRannaniidud ja mõnusad kadastikud
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses
PiirangudVaatetorn asub Silma looduskaitsealal. Harrastuslik kalapüük on siin lubatud kalastuskaardi alusel 01.07-28.02. Sihtkaitsevööndi veealal on lubatud sõita mootorita ja elektrimootoriga ujuvvahendiga, muu mootoriga ujuvvahendiga on lubatud sõita 01.11-31.03. Jalgratastega ja mootorsõidukitega liiklemine väljaspool selleks ette nähtud teid ja radu on keelatud. Telkimine ja lõkke tegemine on lubatud vaid selleks ettevalmistatud ja tähistatud kohtades. Silma LKA kaitse-eeskirjaga saad tutvuda siin.
Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist, info@keskkonnaamet.ee, tel. +372 662 5999.
AsukohtSaare küla, Lääne-Nigula vald, Läänemaa
Kohalesõitmise õpetusKeila-Haapsalu mnt mööda sõites keerata Linnamäelt paremale. 11. kilomeetril keerata Aulepa teeristist vasakule Pürksi poole. Enne Pürksi asulat keerata uuesti vasakule (suunaviit „Lyckholmi muuseum“) ja sõita läbi Saare küla. Tee lõppeb parklaga järve ääres, kust algab õpperada. Rada mööda edasi liikudes jõuategi vaatetorni juurde.