Orjaku õpperada (0,7-2 km)

Hiiumaa, Hiiumaa puhkeala
Orjaku õpperaja laudteel palume jää sulamise ja veetaseme tõusu tõttu liikuda ettevaatlikult!
Rada koosneb pikemast Orjaku rajast (2 km) ja lühemast Roostikuringist (0,7 km). Läbitav kuiva jalaga, tähistatud viitade ja rajapostidega. Rajalt avaneb vaade nii Käina kui Jausa lahele, kust saab jälgida lindude tegevust ja nende rännet. Lühike roostikuring viib mööda laudteed läbi kõrge roostiku Silmakarele.
E-post info.ristna@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit.
ParkimisvõimalusedOrjaku silma juures parkimistaskus
VarustusSuur infotahvel, 12 väiksemat infoalust, 600 m laudrada roostikus, kaks vaateplatvormi (6m kõrge Silmakarel, 3 m kõrge Kassari saarel), jalgrataste hoidik, istepingid, rajaviidad
Invavõimalus Parklast raja alguseni viib tugeva kattega pinnastee. Pääsul rajale 160 cm laiune käsipuudega sild. 0,7 km roostikuringil on 120 cm laiune käsipuuga varustatud laudrada. Linnuvaatlusplatvormid on varustatud kaldteedega. Parempoolse vaatetornini kulgeb pinnasrada ja roostikuringilt tulles on mõned ebatasasused puujuurte näol. Parempoolse rajaharu kasutamisel võib ratastooli kasutajal olla vajalik abiline.
Matkavõimalus Jalgsi
VaatamisväärsusedKäina laht on pigem rannikujärv kui merelaht. Selle keskmine sügavus on vaid 0,5 m ja laht on merega ühendatud 3 kanali kaudu. Lahes on kokku 23 saart, mis on madalad ja enamasti pillirooga ümbritsetud. Huvitav ja liigirikas Käina lahe linnustik. Sügisel peatub lahel 10-15 tuhat, maksimaalselt 20 tuhat vee- ja rannikulindu.
Talvine hooldusHooldussagedus: 2 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudÕpperada asub Käina lahe-Kassari maastikukaitsealal, tutvu ala kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi piirangute kohta lisainfot Keskkonnaametist, info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999.
Alal karjatatakse lambaid! Koertega rajale mitte minna.
AsukohtOrjaku küla, Hiiumaa vald, Hiiu maakond
Objekt nr 5 puhkeala kaardil
Kohalesõitmise õpetusLiikuda Suuremõisa-Käina-Emmaste mnt mööda Käina-Kärdla ristmikust 3,2 km Emmaste suunas. Orjaku ristmikult keerata vasakule, sõita 2,3 km Orjaku suunas. Vasakule jääb majakas, mille juures on parkla. Sealt Orjaku õpperada algabki.