Tsitre Puude raja vaatetorn (ca 300 m parklast)

Harjumaa, Lahemaa rahvuspark
Vaatetorn asub 1 km pikkuse Tsitre Puude raja ääres mererannas, huvipunktis nr 23. Raja algusest jalutades on tornini umbes 650 m, telkimisala parklast piki mereranda minnes ~300 m. Torn on rajatud kunagise Nõukogude piirivalve vaatlustorni asemele, sealt saab vaadelda Kolga lahel peatuvaid veelinde. Lisaks imelisele merevaatele paistab tornist ka osa Juminda poolsaare läänerannikust.
Telefon +372 676 7010
+372 329 5555
E-post info.oandu@rmk.ee
info.lahemaa@rmk.ee
Objekti tüüpVaatetorn
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
Varustus Metallkonstruktsiooniga vaatetorn, laudtee
Telkimisvõimalus Tsitre telkimisalal
Kattega lõkkekoht on
Lõkkekoht on
Matkavõimalus Tsitre Puude rada
Vaatamisväärsused Vana metsapark huvitavate puudega, suvitusmõisa varemed jm pärandkultuuri objektid. Läheduses on veel mitu kaunist looduspaika ja ajaloolist kohta:
Muuksi linnamägi paepealse kadastiku ja pangametsaga mäenõlval. Põhjatähe monument, mis on pühendatud Eesti-Soome relvavendlusele eelmise sajandi lahingutes. Hundikangrud - Eesti suurim kivikirstkalmete rühm pronksiajast ja varasest rauaajast asub Tsitrest 2,5 km Kuusalu poole. Kolga mõis ja muuseum Tsitrest 8 km.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord nädalas
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudVaatetornis võib korraga viibida kuni 5 inimest. Äikesega on torni minek keelatud.
Asub Lahemaa rahvuspargis, tutvu külastusele kehtivate piirangutega. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999).
Asukoht Kuusalu vald, Harjumaa
Kohalesõitmise õpetus Vaatetorni asukohatähis kaardil näitab Tsitre puude raja parkla asukohta, mis on ühtlasi Tsitre telkimisala parkla asukoht. Tallinn-Narva mnt (tee E20) 39. km, Kuusalus, pöörata paremale Leesi suunas. 800 m pärast Kuusalu risti pöörata vasakule (viit "Leesi 17 km“). Edasi sõita viadukti alt läbi ja ületada ringtee, kuni jõuate Jõelähtme-Leesi mnt-le. Sealt pöörata paremale (viit "Leesi 23 km"). 100 m pärast Kupu küla silti pöörata vasakule (viit "Leesi 22 km") ja sõita 8 km postini, kust telkimisala viit suunab vasakule.