RMK matkatee Peraküla-Aegviidu-Ähijärve / Oostriku-Elistvere (76 km)

Matkatee lõik algab Endla looduskaitseala lääneosa imeliste allikate piirkonnaga - rajale ja selle lähedusse jäävad mitmed omapärased allikad. Kogu edasise teekonna vältel kuni Elistvereni vahelduvad metsa- ja avatud maastikud, ala on suhteliselt hõreda asustusega. Hundissaare ümbruse suurem riigimetsa massiiv läbitakse mööda kvartalisihte kulgevaid teid pidi. Vaheldusrikkamaks muutub maastik Vooremaale jõudes, kus saab nautida mitmeid kauneid vaateid.
Oostriku lõkkekohani saab Koeru asulast lõunasse kulgevat, Norra allikatele suunavat, kruusateed mööda. Sama tee viib matkateelisi läbi allikate piirkonna ja ka edasi valdavalt läbi avatud maastike kuni Tapikuni, kus matkatee keerab järsult vasakule ja algab kuni Siimustini kulgev riigimetsa massiiv, kus liigutakse valdavalt piki sirgeid kvartalisihte. Siimustist alates saab nautida lausa kõvakattega teed, mida jätkub Härjanurmeni. Pärast Pedja jõe ületamist kulgeb kruusatee algul põldude vahel, hiljem järsult vasakule keerates suundutakse meeleolukale metsasisesele teele. Ettevaatlik tuleb olla Tartu-Jõgeva maantee ületamisel, lähedaloleva raudtee „alt“ saab läbi tunneli kaudu. Kassinurmest alates liigutakse juba Vooremaa äärealal ja Elistvereni kulgeval kruusateel saab osa mitmetest kenadest vaadetest. Viimane kilomeeter on jälle kõvakattega ja allamäge.
E-postinfo.elistvere@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedMatka alustamiseks ja lõpetamiseks sobivad hästi Koeru ja Elistvere külastuskeskus, suuremaks asulaks on üsna lõigu keskel asuv Siimusti. Parkimisvõimalus on kõikide matkatee ametlike peatuskohtade ja teele jäävate teiste lõkkekohtade juures.
VarustusRada on tähistatud viitade, värvimärkidega puudel (valge-roheline-valge) ja kilomeetripostidega. Rajale jäävad peatuskohad ja nende vahemaad:
Telkimisvõimalus Rajale jäävatel telkimisaladel ja lõkkekohtades
Lõkkekoht Rajale jäävatel telkimisaladel ja lõkkekohtades
Vesi Matkateele jäävad Endla looduskaitseala allikad, Oostriku jõgi, Hundissaare lõkkekohas tuletõrjetiik, Härjanurmes Pedja jõgi, Elistvere külastuskeskusest saab joogivett lahtioleku aegadel.
Matkavõimalus Matkateelt lähtuvad rajad: Sopa allika õpperada (900 m), Võlingi allika matkarada (2,4 km), Elistvere õpperada (2 km).
VaatamisväärsusedEndla looduskaitseala lääneosas leidub nii inimtekkelisi, tõusu- kui langeallikaid, veidi rajast eemal asub Eesti sügavaim - Sopa allikas. Aja võib võtta maha Härjanurme kalatalus - püüda kala ja maitsta seda kohapeal või võtta kaasa õhtuseks grillimiseks. Vaiga-Kassinurme maalinnas paiknev hiiekoht on üks vanemaid pühapaiku Eestimaal, kohapeal saab tutvuda muinasala ajalooga ja muinaslinnuse taastatud osaga. Vooremaa pakub matkajale raja mitmes kohas maalilisi vaateid, üks ilusamaid avaneb Raigastvere tornist. Elistveres ootab külastamist loomapark (külastus tasuline). Kes soovib piirkonnas pikemalt peatuda, võib külastada 8 km Tartu pool Saadjärve kaldal asuvat väga atraktiivset Jääaja Keskust või 1,7 km Maarja poole jäävat kogupere mängumaad Vudila.
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus
Lisainfo Enne loodusesse minekut tutvu järgmiste juhistega: igaüheõiguse põhimõtted, kuidas looduses käituda ja prügivabalt looduses.
PiirangudMatkateele jäävatel kaitsealadel - Endla looduskaitseala, Siimusti-Kurista maastikukaitseala, Kassinurme linnamägi, Vooremaa maastikukaitseala, Elistvere mõisa park - tuleb järgida kehtivaid piiranguid.  Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist info@keskkonnaamet.ee, tel +372 662 5999
Kohalesõitmise õpetusKoeru jõudmiseks pöörata Tallinn-Tartu mnt Mäeküla ristis Koeru suunas (teeviit Koeru 34 km). Luige (Tartu-Jõgeva-Aravete) mnt pöörata Kapu ristis vasakule, Koeruni on sealt veidi üle 2 km. Oostriku lõkkekoht asub Koerust 8,7 km lõuna pool, Norra allikatele suunava kruusatee ääres.
Elistverre saamiseks tuleb sõita Tartust 12 km Jõgeva suunas, seal pöörata paremale (teeviit "Elistvere loomapark 10") ja sõita Elistvereni. Tallinnast tulles sõita Jõgevale, sealt Tartu suunas Tabivereni, kus pöörata vasakule (teeviit "Elistvere loomapark 6") ja sõita Elistvereni.