Roiupalu õpperada (3,2 km)

Seoses kevadise üleujutusega soovitame matkarajal liikumisel kasutada veekindlaid jalanõusid!
NUTIMÄNG - Kas tead, kuidas vesipapp toitu hangib või mida kobras sööb? Kui tahad oma teadmised proovile panna, võta osa mängulisest nutimatkast!
Selleks lae alla Play poest või App Store-st Loquiz äpp. Kasutajanime ja parooli leiad raja algusest (infotahvlilt).
Nutimängu on võimalik mängida ka virtuaalselt, kodunt lahkumata- selleks lae alla Play poest või App Store-st QR-koodi lugemise rakendus, koodi leiad siit lehelt fotode hulgast (viimane foto).

Vaata ka teisi nutimänge

Külastajale emotsioone pakkuv 3,2 km rada Lõuna-Eesti loodusest, kus võib veeta aktiivse pärastlõuna. Sellele rajale on mahtunud üllatavalt palju Lõuna-Eesti piirkonnale iseloomulikku: kääruline Hatiku oja, imelised vaated Ahja jõele ja liivakivipaljanditele, ainuke soolapp (Linasoo) Ahja jõe ürgoru kallastel, „korgikuusk“ ja rekordmänd ning pisiimetajaid tutvustavad pakujoonised.
Mistahes sõidukiga rajal liiklemine keelatud!
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpÕpperada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedKülastuskeskuse parklas kohti kuni 10 autole.
VarustusRajal on infotahvlid ja 2 tegelustahvlit. Rada on tähistatud punaste täppidega suunaviitadel ja puudel.
Matkavõimalus Jalgsi, mistahes sõidukiga sellel rajal ei liiguta! Osaliselt kattub Roiupalu õpperajaga tagasituleval suunal Kiidjärve-Taevaskoja-Kiidjärve matkarada.
VaatamisväärsusedSõnajalamägi, Palanumägi, Linasoo, Kunnimägi, korgikuusk, rekordmänd, ohvrikivi, Hatiku oja, Ahja jõgi
Marjad-seenedMustikad, seened
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo
PiirangudRada kulgeb Ahja jõe ürgoru maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
Ühistranspordi võimalusedVõimalus tulla nii bussi (Kiidjärve peatus RMK külastuskeskuse juures) kui rongiga (Kiidjärve raudteejaam).
  • Bussijaam raja alguses, raudteejaamast 2,9 km kaugusel.
  • Busside väljumisajad leiab www.peatus.ee keskkonnast. Tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
  • Rongide väljumisajad leiab www.elron.ee keskkonnast. Tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
AsukohtKiidjärve küla, Põlva vald, Põlvamaa.
Objekt nr 12 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita 4 km Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138). 0,6 km pärast Kiidjärve pargi bussipeatust jääb vasakule  RMK Kiidjärve külastuskeskuse parkla. Parklast maanteele jõudes keera paremale ja liigu ca 50 meetrit, kuni näed suunaviita, mis näitab vasakule.