Kiidjärve-Taevaskoja-Kiidjärve matkarada (11,8 km)

NB! Alates 4.märtsist on Saesaare HEJ paisu sild remondi tõttu SULETUD. Rajad on looduses ümber suunatud üle Väikse Taevaskoja silla, rada pikeneb 3 km.
Seoses kevadise üleujutusega soovitame matkarajal liikumisel kasutada veekindlaid jalanõusid!
Kiidjärve külastuskeskuse juurest algav 11,8 km pikkune matkarada kulgeb maalilise Ahja jõe kallastel, kust on hästi vaadeldavad erinevad liivakivipaed (Sõnajalamägi, Palanumägi, Oosemägi, Laaritsamägi, Mõsumägi jne). Rada kulgeb ühte kallast mööda Saesaare paisuni, sealt üle silla ning teist kallast mööda tagasi. Rajale jääb Sõnajala lõkkekoht, kus on lubatud ka telkida.
Mistahes sõidukiga rajal liiklemine keelatud!
E-post info.kiidjarve@rmk.ee
Objekti tüüpMatkarada
Hooldustüüp Aastaringne
Talvise hoolduse põhimõtteid vaata siit
ParkimisvõimalusedKülastuskeskuse parklas, kuni 10 autot.
VarustusMatkaraja kaart on saadaval RMK Kiidjärve külastuskeskuses. Rada on tähistatud siniste täppidega suunaviitadel ja puudel.
Telkimisvõimalus Sõnajala lõkkekohas, mis jääb rajale.
Kattega lõkkekoht Sõnajala lõkkekohas kaetud lõkkease grillrestiga.
Matkavõimalus

Jalgsi. Tagasituleval suunal kattub rada osaliselt Roiupalu õpperajaga.

Marjad-seenedMustikad, seened
Talvine hooldus Hooldussagedus: 1 kord kuus (matka- ja õpperadu lumest ei puhastata).
Lisainfo
  • Matkarada kulgeb kohati mööda kõrgeid kaldapealseid ning esineb järske tõuse-languseid. Palume rajal liikuda ettevaatlikult!
  • Pakume juhendatud retkesid gruppidele, palume eelnevalt kokku leppida telefonil 676 7122 või info.kiidjarve@rmk.ee
Piirangud Rada kulgeb Ahja jõe ürgoru maastikukaitsealal, tutvu piirangute ja kaitse-eeskirjaga siin. Vajadusel küsi lisainfot Keskkonnaametist (+372 662 5999, info@keskkonnaamet.ee).
Ühistranspordi võimalused
  • Võimalus tulla bussiga (Kiidjärve peatus RMK külastuskeskuse juures), rada algab bussijaama juures olevast parklast.
  • Võimalus tulla bussiga Taevaskoja peatusesse, sealt läbi Kimera oru tuleb liikuda 1,4 km (jõuab Väikse Taevaskoja peale), raja pikkusele lisandub koos Taevaskodade matkaraja läbimisega 3 km.
  • Busside väljumisajad leiab www.peatus.ee keskkonnast. Tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
  • Võimalus tulla roniga Taevaskoja raudteejaama, sealt läbi Taevaskoja küla ja Kimera oru tuleb liikuda 1,5 km (jõuab Väikse Taevaskoja peale), raja pikkusele lisandub koos Taevaskodade matkaraja läbimisega 3 km.
  • Rongide väljumisajad leiab www.elron.ee keskkonnast. Tasub vaadata konkreetse päeva kellaaegu.
AsukohtPõlvamaa, Põlva vald, Kiidjärve küla. Objekt nr 11 puhkeala kaardil.
Kohalesõitmise õpetusSõita mööda Põlva-Reola mnt Tartust Põlva suunas. 10 km enne Põlvat keerata Koorvere ristist vasakule Kiidjärve suunas. Sõita 4 km Akste-Häätaru teed mööda (tee nr 18138), 0,6 km pärast Kiidjärve pargi bussipeatust jääb vasakule RMK Kiidjärve külastuskeskuse parkla.  Liikuda maanteed mööda üle silla, paremale jäävast majast mööda (ca 200 m) kuni suunaviit juhatab rajale.